A héten készült el a British Airways első Airbus A380-asának festése. A hamburgi festőhangárból való kigördülést követően internetes hírportálok tömegén kaptak kitüntetett helyet a brit nemzeti légitársaság első Superjumbójáról készült fotók. Megragadva az ünnepi alkalmat modellbemutatót közlünk a British óriásgépének 1:250 méretarányú kicsinyített másáról.
A British Airways dobogós helyen, az európai légitársaságok között az Air France-ot és a Lufthansát követően harmadik üzemeltetőként lép színre a típus történetében. A briteket nagy büszkeséggel tölti el a világ jelenleg legnagyobb utasszállító típusának forgalomba állítása, amely legalább akkora jelentőségű mérföldkő lesz, mint amikor a részben hazai fejlesztésű Concorde megkezdte üzemelését. A szigetországnak ennek a típusnak a gyártásában is része van, a britek magukénak tekinthetik az A380-ast, amely hatalmas méreteivel és lenyűgöző teljesítményével hódít a közönség körében.
A cég összesen 12 darab Airbus A380-800-ast rendelt. Az április 5-én festésében elkészült gépet a nyár folyamán készül átvenni a British Airways. A Superjumbo négy-osztályos elrendezésben 469 utast vehet majd fedélzetére. Összehasonlításképp érdemes megemlíteni, hogy az Air France ugyanezt a típust 516 üléses kivitelben üzemelteti.
A Párizsba és Madridba tervezett gyakorlójáratokat követően az első menetrendszerű interkontinentális járat Los Angelesbe indul, várhatóan október 15-én, majd egy hónappal később Hong Kongba repül a British Airways új zászlóshajója.
A Premier Portfolio British Airways Airbus A380-as modellje
A sokat utazók körében jól ismertek a Premier Portfolio termékei. Az Andrew Webster és Kevin Walsh által 1999-ben alapított vállalkozás kimondottan a légiközlekedéshez köthető hasznos utazási kiegészítőket, ajándéktárgyakat és nem utolsó sorban repülőgépmodelleket kínál. A cég számos neves légitársasággal áll szerződéses kapcsolatban és gyárt különböző, a megrendelőik igényei szerinti termékeket.
Ezek sorában talán a legnépszerűbbek a kedvező ár/érték arányukról ismert, műanyag összepattintós modellek, amelyeket a legtöbb esetben közvetlenül a légitársaságok rendelnek meg, hogy aztán repülőgépeik fedélzetén az utaskísérők örömmel eleget tudjanak tenni a lelkes utazók és modellgyűjtők vásárlási igényének.
A British Airways is azon légitársaságok népes táborába tartozik, amelyek készíttetnek modelleket a Premier Portfolio-val. A szélestörzsű gépeket leginkább 1:250, míg a keskenytörzsűeket 1:200 méretarányban lehet beszerezni. Az aktuális British festéssel jó pár modell, a Boeing 747-es, 757-es, 777-es, 787-es, valamint Airbus A319, A320 is jelen vannak a kínálatban, és készülve az idei premierre már jó előre elkészült az 1:250 méretarányú Airbus A380-800-as is.
Az 1:250 méretarány régebben az ugyancsak brit illetőségű Wooster modellgyártónak volt a fő profilja, manapság a gyűjtők inkább a nagyobb, 1:200 méretű modelleket preferálják, de a Premier Portfolio továbbra is életben tartja ezt a formátumot. Vitathatatlan előnye, hogy a szélestörzsű gépek esetében, különösen, amilyen az A380-as is, viszonylag kis helyen elhelyezhetők, helyigényük nem akkora és vannak bizonyos kiadások, amelyek méretarányos formában csak így helyezhetők egymás mellé, tehát a gyakorlott gyűjtők legalább olyan alaposan figyelik a Premier Portfolio újdonságait, mint például a legnagyobb kontinentális európai konkurensét, a Herpáét.
Az első gép F-WWSK gyári lajstromjellel teljesít a berepülési programban.
A modell hossza: 28cm, szárnyfesztávolsága: 32cm.
A British A380-asból is létezik már 1:400 méretarányú fém és 1:200 méretarányú snap-fit változat.