Elindul a német EFW (Elbe Flugzeugwerke) Airbus A321-esen alapuló, 14 palettás A321P2F átalakítási programja. A szingapúri ST Aerospace és az Airbus közös leányvállalataként működő cég tíz Airbus A321-200-as áruszállítóvá alakítására kapott megrendelést a luxemburgi Vallair Solutions cégtől.

Az A320P2F és az A321P2F látványterve. (Forrás: Airbus)

A szerződés szerint az első repülőgép átalakítási munkái 2018 végén kezdődnek és 2019 végén állhat ismét forgalomba már áruszállítóként. Ezzel a Vallair Solutions lett a típus első vásárlója.

A Vallair cég hatalmas lehetőséget lát az A321P2F típusban, hogy a cargo szektor képes legyen tartani a lépést az általános növekedési trendekkel, ezen belül pedig különösen az expressz szállítmányozó cégek és az elektronikus kereskedelem támasztotta igényekkel.

Az A321P2F lesz az első keskenytörzsű (nem heavy kategóriájú – a szerk.) típus, amely a fő fedélzeten szállított 14 paletta mellett akár 10 konténer szállítására is képes a fedélzet alatti csomagtérben.

Az A321P2F akár 27,9 tonna áru szállítására lesz képes 2300 tengeri mérföld (4260km) távolságra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint arról korábban beszámoltunk, az Airbus több, mint hatszázkeskeny törzsű cargo-repülőgépre prognosztizál keresletet az elkövetkezendő 20 évben, ezért kötöttek exkluzív megállapodást a szingapúri céggel, amely a világon egyedüliként végzi majd az Airbus támogatását élvezve az átalakításokat.

A cargo-konverzió legösszetettebb mozzanata a repülőgép törzsén a konténerek be- és kirakodására alkalmas méretű ajtó kialakítása, a repülőgépek törzs-szerkezetének a nagy méretű nyílás körüli megerősítése.

Egy átalakított A320-as 11 palettát lesz képes majd szállítani a fő fedélzetén, 21 tonna szállítása esetén 2.100 tengeri mérföld távolságra. A hosszabb törzsű A321-es fedélzetén 14 paletta és összesen 27 tonna áru szállítható.

Az Airbus szándéka szerint az A321P2F a kiöregedő Boeing 757F gépekkel szemben kínál majd alternatívát, az A320P2F pedig a 737-400F típussal.

Korábban megírtuk, hogy a szingapúri ST Aerospace és az Airbus közös vállalkozásaként működő, utasszállító repülőgépek áruszállítóvá alakításával foglalkozó Elbe Flugzeugwerke (EFW) 2017. december elsején adta át az első A330-300P2F (Passenger-to-Freighter) repülőgépet a DHL Expressnek Drezdában.