Kitiltotta a venezuelai Avior légitársaságot az Európai Unió az EUROCONTROL fennhatósága alatt álló légtérből, így járatokat sem üzemeltethet az öreg kontinensre.

Az Európai Bizottság honlapján közöltek szerint a venezuelai magán légitársaságot meg nem oldott biztonsági problémákra hivatkozta tiltották ki Európa légteréből. Ezeket az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) derítette fel a légitársaságnál, miután az kereskedelmi repüléshez kért engedélyt (TCO) az európai hatóságoktól.

A bizottság egyúttal közölte, hogy az ukrán Aviation Company Urga, illetve a Saint Vincent és a Grenadine-szigeteken bejegyzett Mustique Airwayst levették a listáról.

Az Avior egyik Boeing 7373-200-asa. Fotó: Avior Airlines.

A venezuelai légitársaság egyike azon utolsó cégeknek, amelyek még nemzetközi járatokat üzemeltetnek a politikai krízisben lévő, egyre inkább elszigetelődő országba, miután a nagy észak-amerikai cégek, a Delta és a United leállították a járatokat.

Az Avior is elsősorban Venezuelán belüli és környező országokba üzemeltet járatokat  Boeing 737-eseivel, amelyek között még akad 35 éves 200-as szériájú is. Van viszont egy darab 20 éves Airbus A340-esük, amellyel Miamiba repülnek. Madridban van egy irodájuk, úgy tűnik, az európai járatokat is komolyan gondolták, ekkora lépett közbe az EASA.

Az Egyesült Államokba a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) engedélyével repülhetnek.

Venezuela egyébként a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint 3,8 milliárd dollárral tartozik a nemzetközi légitársaságoknak, de vajmi kevés van arra, hogy az államcsőd szélén tengő ország ezt a számlát valaha is ki fogja fizetni. Azért furcsa ez, mert mai tudásunk szerint Venezuela ül a világ legnagyobb kőolajtartalékán.

Az unió repülési feketelistáján jelenleg 178 légitársaság van, ezek többsége afrikai országban van bejegyezve, a legtöbb kongói, de számos orosz regionális társaság is díszi az Air Koryio által is gazdagított listát.