Bár nemrég került sor a KLM Cityhopper Fokker 70-es gépeinek üléscseréire, mégis elkezdi kivonni flottájából a típust a holland nemzeti légitársaság leányvállalata.

A holland gyártású repülőgép első példánya még 1996-ban érkezett meg a KLM Cityhopper flottájába, ahol 2009-ig terjedő időszakkal összesen 26 darab Fokker 70-es lépett szolgálatba. A gépek kivonása után már csak a brazil gyártású Embraer ERJ-190-es gépek maradnak szolgálatban.

A legendás Fokker 70-es
első repülését 1993. április 4-én teljesítette, majd a következő évben az indonéz Sempati Air volt az első légitársaság, amely forgalomba állította a típust. Az újabb generációs, kéthajtóműves regionális utasszállítók megjelenéséig, testvérével a Fokker 100-assal együtt a legkedveltebb és legelterjedtebb regionális utasszállító volt. A Malév 1995-ben vette át első ilyen típusú repülőgépét és egészen 2010-ig üzemeltette 6 gépes Fokker flottáját.

A flottamodernizációs program keretében 2013 végéig 6 darab Fokker távozik a légitársaságtól, ezek pótlására a BOC Aviation lízingcéggel aláírt szerződés keretében további 6 darab ERJ-190-es érkezik a most használatban lévő 22 darab mellé.

A jelenleg aktív 26 darab Fokker 70-es 80 utas befogadására képes konfigurációval repül. Elsősorban skandináv országokba, a Cseh Köztársaságba, az Egyesült Királyságba, valamint egyéb nyugat-európai célállomásokra teljesítenek járatokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!