Megnyitotta kapuit a KAPO – Kompozit üzeme. Az oroszországi Kazánban található vadonatúj létesítmény elsődlegesen a Superjet 100-as, valamint az Irkut MS-21-es utasszállító típusokhoz fog kompozit alkatrészeket gyártani, de a jövő évtől már az Airbus és Boeing gyárnak is szállít majd komponenseket.

A mintegy 3.5 milliárd rubeles beruházás keretében megvalósult üzem a legújabb orosz utasszállító típusok, a Szuhoj Superjet 100-as, valamint az egyelőre még fejlesztési fázisban lévő, várhatóan 2017-ben forgalomba álló keskenytörzsű Irkut MS-21-es vezérsík, illetőleg a felhajtóerő növelésében szerepet játszó kompozitból készülő szárnymechanizmusok gyártásában működik majd közre.


A gyártás az idei év végén, a Superjet 100-as alkatrészek előállításával indul. Az Irkut MS-21-es elemei pedig két év múlva, 2015-ben jelennek meg a szerelősorokon. Mihail Pogosyan, az üzemet irányító United Aircraft Corporation (UAC) elnöke az átadó ünnepségen elmondta, hogy folyamatosan tervezik növelni a produktivitást. Az indulás első két évében tervezett termelési értékcél évente 1 milliárd rubel, míg a későbbiek során ezt 3 milliárd rubelre szeretnék felfuttatni.

Ennek elérésében szerepe lesz annak is, hogy a KAPO – Kompozit nemcsak a nevezett orosz típusok, hanem 2014-től kezdődően az osztrák FACC AG-val szoros együttműködésben az Airbus és a Boeing gyár beszállítója is lesz. Az előzetes megállapodások szerint mire a gyártás megindul a neves osztrák vállalat, amely többek közt az Aviation Partners Boeing legújabb wingletjének is beszállítója 24% részben tulajdonosa is lesz a most átadott orosz üzemnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!