Bemutatta a SKYe SH09 típusú helikopter első prototípusát a svájci Marenco Swisshelicopter csütörtökön a Mollis repülőtéren. A helvét vállalat reményei szerint jövő év elején levegőbe emelkedhet a kompozit masina első példánya, és 2015-től már a sorozatgyártás is beindulhat.

A teljesen kompozit építésű fülkével és ötlapátos szintén kompozit rotorjával egy igazán modern gépet mutatott be a mindössze hat éve alapított vállalat.

A vadonatúj fejlesztésű forgószárnyas tartalmazza a piacon fellelhető összes modern technológiát, többek között glass cockpit-et és a FADEC digitális hajtóművezérlő rendszert is. A helikopter rotorja csapágy nélkül készül, ezzel lecsökkentve a vibrációt, a zajt és a kopó alkatrészek arányát, mely a gép karbantartási ciklusát is megnöveli.

A meghajtásról a Honeywell HTS900-2 típusú erőforrás gondoskodik, mely az iparágban alkalmazott hajtóművek közül a legjobb tömeg-teljesítmény arányt biztosítja, mindezt kiváló üzemanyag hatékonyság mellett, köszönhetően a kiváló kompresszor architektúrájának.

A farokrotor Fenestron típusú, mellyel jelentős zajcsökkentést ért el a gyártó és rendkívül biztonságossá is teszi a jármű farokrészét. A kompozit géptesttel a rendszer többletsúlyát is sikeresen kiküszöbölték.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A helvét helikopter alkalmazható lesz, kutató-mentő, tűzoltó, személy- és teherszállító, rendfenntartó, megfigyelő és VIP utasszállító feladatokra is, melyhez a 800 kilométeres hatótáv és 270 km/h-ás utazósebesség is megfelelő paraméter.

A svájci gyártó színre lépése akár meg is zavarhatja az európai bipoláris piacot, melyen az Eurocopter és az AgustaWestland uralkodnak.

Koncepció grafika (Fotó: Marenco Swisshelicopter)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!