Konszolidálná saját cégeit az Air Asia és egyetlen nagy társaságba olvasztaná be összes leányvállalatát, hogy csökkentse a költségeket.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Tony Fernandes, a cég vezérigazgatója erről a Forbes Indiának beszélt a ch-avation tálalása szerint. A vezető azzal indokolta a 625 millió embert magába foglaló ASEAN országokban (Dél-Kelet Ázsiai Nemzetek Szövetsége) külön-külön cégként működő társaságok összevonását, mert így csökkenthetőek az üzemelési költségek, illetve könnyebb befektetéseket eszközölni.

A folyamat végén egy darab társaság lesz, amely az összes ázsiai piacon működő társaság 100 százalékos tulajdonosa lesz, így nem csak könnyebb lesz a befektetéseket eszközölni, de több pénz áramolhat a légicégekhez. A folyamat Fernandes elmondása szerint mintegy két éve vehet igénybe, először az anyacéget kell létrehozni.

Az Air Asia jelenleg nyolc országban 12 leányvállalattal van jelen. Külön társaság üzemel Kambodzsában, Kínában, Indiában, Japánban, Indonéziában, a Fülöp-szigeteken és Thaiföldön, emellett a hosszútávú és charter járatokat is külön-külön társaságok üzemeltetik.

Az Air Asia-csoport Malajzia fővárosában, Kuala Lumpurban van bejegyezve, innen kezdték meg az üzemelést 1996-ban, de öt évvel és milliárdos adósságok után Fernades cége felvásárolta a társaságot és 2002-re rentábilissá vált a működése. A legfrissebb üzleti eredmény-kimutatások szerint 2016-ban a társaság 56,6 millió utast szállított 174 darab Airbus A320-asával és 2 milliárd maláj ringgit (467 millió dollár) adózott eredményt ért el.

MEGOSZTÁS