Májusban is folytatódott a Budapest Airport forgalmának erőteljes növekedése, a repülőtér utasforgalma 13,4%-kal növekedett az előző év ötödik hónapjához képest, a légijármű fel- és leszállások (műveletek) száma meghaladta a tízezret. A szállított áru mennyisége 14%-kal nőtt.

Fotó: AIRportal.hu

~1 millió 293 ezer induló és érkező utas fordult meg május hónapban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljain, ez 13,4%-os növekedést jelent és több mint 150 ezer utassal haladja meg az előző év májusának utasforgalmát.

Az év első öt hónapjában az utasok száma több mint öt és fél millió volt, mely mintegy 730 ezerrel, 15,3%-kal haladta meg az előző év azonos időszakában közölt eredményeket.

Amint arról korábban beszámoltunk, 2018. első negyedévében 2 982 365 fő vette igénybe utazásához a budapesti repülőteret, ami 16,9 %-kal több, mint a tavalyi év első három hónapjában, a bővülés majdnem háromszorosan meghaladja az EU-repülőterek 6,2 %-os növekedési átlagát.

A légijármű fel- és leszállások száma tízezer fölé emelkedett májusban Ferihegyen.
A műveletek száma a repülőtéren 11,2% százalékkal emelkedett a tavalyi évhez képest, 10.047-re.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szállított áru mennyisége 12.707 tonna volt májusban, amely 14%-os növekedést jelent 2017 azonos hónapjában mért értékhez képest (ebben nem csak a légi, hanem a közúti cargo forgalom (trucking) adatai is szerepelnek).

A tavalyi év rekordév volt a Budapest Airport számára, összesen 13 097 239 utas fordult meg a repülőtéren 2017-ben, mely 14,5 %-os növekedés 2016-hoz képest. A repülőtér utasforgalma 2018-ban várhatóan eléri a 15 milliót.

Amint arról korábban beszámoltunk, május elején egyszerre három transzatlanti járat is elindult a repülőtérről, a LOT New York JFK és Chicago irányába indított 4 + 2 járatot hetente, az American pedig naponta közlekedik a nyári szezonban Philadelphiából.

A repülőtér vezérigazgatója egy korábbi interjúban, melyről lapunk is beszámolt a Cargo City fejlesztését helyezte a fejlesztési prioritások legfontosabb elemei közé, valamint 3 éven belül elkészül a hármas terminál és ennél hamarabb egy többszintes parkolóház is a 2-es terminálon.

A járatfejlesztések fókusza a távol-keleti járatokra irányul, négy város van az üzemeltető célkeresztjében:
Bangkok, Szingapúr, Szöul és Sanghaj.

A cikk elkészítéséhez a nemzetközi légiközlekedési adatok elemzésével foglalkozó cégek adatbázisaiban található adatokat használtuk – a szerk.