Kezdetét vette az UTair 40 darabos Next Generation Boeing 737-es rendelésének a teljesítése: Az orosz légitársaság október 9-én vette át az első, a Boeing gyártól közvetlenül származó vadonatúj 737-800-as típusát.
Superjet 100-asok érkeznek az UTair flottájába
Csaknem félszáz vadonatúj Next Generation Boeing 737-essel fog gazdagodni az UTair flottája az elkövetkező, egészen 2018-ig terjedő időszakban.
A légitársaság még 2011-ben döntött úgy, hogy 33 darab 737-800-ast, valamint 7 darab 737-900ER típust vásárol közvetlenül a gyártótól a listaárak alapján számítva mintegy 3.8 milliárd dollár értékben. A szerződés ünnepélyes aláírását az azévi párizsi légi szalonon ejtették meg.
A B737NG típuscsalád legnépszerűbb tagjának számító 800-asokat 162 üléses, Boeing SkyInterior (BSI) fedélzettel állítja szolgálatba az UTair.
A társaság közleménye külön kitér rá, hogy a B/E Aerospace Pinnacle márkájú, kompozit anyagfelhasználással készült ülései 15%-kal könnyebb súlyt eredményeznek, amely hozzájárul a költséghatékonyabb üzemhez, valamint az új formatervnek köszönhetően nagyobb lábteret is nyújt a korábbi generációs ülésekhez képest.
Az UTair hatalmas gépparkkal rendelkezik, amelyben már most 52 darab Boeing 737-es teljesít szolgálatot, ezek közül azonban csak 12 darab 737-800-as része az NG családnak, a többi gép mind a Classic generációból származik, amelyek a 400-as, valamint 500-as széria példányai.
A flottafejlesztés irányát illető kapcsolódó információ, hogy júliusban érkezett meg Hamburgból az első Airbus A321-200-as, amelyből 20 darabot vásároltak és a jövő év folyamán az első megnövelt hatótávú Szuhoj Superjet 100LR átvételére is sor kerül. Az orosz fejlesztésű típusból 6 darab beszerzésére írtak alá szerződést.
Mindebből kitűnik, hogy az UTair kevésbé követi a flotta homogenizációs trendet, amely oly népszerű a nyugati légitársaságoknál.