Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás

Repülőgépgyártók, légiipar, repülőgép-karbantartás (MRO) hírei: Új típusok, új technológiák, innováció. Airbus, Boeing, Bombardier, Embraer és az összes nagy gyártó, hajtóműgyártó, légiipari beszállítói lánc, repülőgép-karbantartás hírei.

Kis módosításokkal fejlesztenék tovább a nagy hatótávú A321-est

Az Airbus programfőnöke részleteket árult el az elképzelt A321XLR variánsról: változatlan szárnyakkal, de tovább növelt felszállótömeggel és üzemanyag-kapacitással hoznának ki belőle még nagyobb hatótávolságot.

Eddigi teljesítményéhez képest jól fogyott az A330neo októberben

Tíz A330-900neót adott el az Airbus októberben egy meg nem nevezett vevőnek, a Kuwait Airways nyolc A330-800neo rendelésével együtt ez biztató eredmény az eddigi teljesítményéhez viszonyítva. A típus forgalomba állítása egyelőre még várat magára.

Még mindig késésben a Boeing 737-esek átadása

Októberben is a tervezettnél kevesebb 737-est tudott átadni a gyártó, a pénzügyi igazgató közlése szerint csak az év végére szűnhet meg meg a főként a beszállítók kapacitásgondjai miatt keletkezett csúszás.

Közösen gyárt a jövőben segédhajtóművet a Boeing és a Safran

Vegyesvállalatot hozott létre a Boeing és a Safran, a társaság segédhajtóművek gyártását és karbantartását végzi majd.

Kína nem ad el polgári repülőgépeket Iránnak

Politikai okok miatt nem tárgyal a közel-keleti ország cégeivel a kínai állami repülőgépgyártó.

Eladta a Q400-as turbóprop-programját a Bombardier

A C Series eladása után most egy másik típusától, ezúttal a Dash 8 Q400-tól válik meg a kanadai repülőgépgyártó vállalat.

Bemutatták az új generációs orosz-kínai szélestörzsű repülőgép makettjét

Leleplezték az orosz UAC és a kínai Comac vegyesvállalata által tervezett új generációs, szélestörzsű CR929-es típuscsalád makettjét a Kínában megrendezett légiszalonon, újabb részletek derültek ki a Boeing 787 és az Airbus A350 riválisának szánt repülőgépről.

Hatvan regionális ARJ-re szerződött a COMAC a csuhaji légi szalonon

Hatvan darab regionális ARJ21-esre írt alá szerződést a gyártó COMAC a csuhaji légi szalonon.

Módosítaná az MRJ70-est a Mitsubishi

A piaci igények megváltozása miatt módosítaná a Mitsubishi az MRJ kisebb, 70-es változatát, emiatt a program akár újabb egy évet késhet.

Levegőben az Airbus A330-800neo!

2018. november 6-án kedden a délelőtti órákban emelkedett először a levegőbe az Airbus A330neo típusának rövidebb törzsű változata.

Újabb Embraereket rendelt az American Airlines

Újabb üzletet kötött az American Airlines és a brazil Embraer, ezúttal 15 darab E-175-ös vételéről állapodtak meg, az üzlet piaci értéke listaáron számolva 705 millió dollár.

Megmenekülhet az A380-as: megegyezett az Emirates és a Rolls-Royce

A dubaji légitársaság vezetője, Tim Clark elárulta, hogy hamarosan megegyeznek a Rolls-Royce hajtóműgyárral, így nem kerül veszélybe az Airbus-óriásgépekre leadott legutóbbi megrendelésük, mely levegőhöz juttatja a gyártósort néhány évre.

Veszélyben az Airbus idei éves gépátadási célszáma

Nagy hajrára lesz szüksége az Airbusnak, ha tényleg 800 repülőgépet akar az idén átadni az üzemeltetőknek, mert a Rolls-Royce kapacitáshiánya miatt kevesebb hajtóművet tud adni az Airbusnak, így nem lesz kész elegendő A330neo, viszont az ex-kanadai A220-asok megmenthetik a tervet.

Jól alakultak az Airbus pénzügyei az év harmadik negyedévében

Jól alakultak az Airbus pénzügyi adatai a harmadik negyedévben az előző évihez képest, a gyártási problémák ellenére az év egészében is jobban állnak, mint tavaly.

Aerion: elindult a részletes tervezés, első felszállás 2023-ban

Hajtómű elméletileg már van, a részletes tervezés és repülési engedélyeztetési program után 2025-ben kaphatják meg a vevők az első szuperszonikus üzleti repülőgépeket.

Egyre közelebb a szűzrepüléshez az A330-800neo

Felszerelték a hatóműveket a kisebbik A330neo első példányára, amit az Airbus mihamarabb a levegőbe szeretné emelni, de egyelőre - feltehetően az FAA jóváhagyásának hiányában - a nagyobb A330-900neo változat forgalomba állításának dátuma sincs kijelölve.

31 százalékkal nőtt a Boeing nyeresége a harmadik negyedévben

Bár a negyedév során kevesebb gépet adott át a Boeing, a hadiipari megrendelések és a szolgáltatások értékesítése miatt a tavalyihoz képest 31 százalékkal nőtt a chicagói székhelyű gyártó adózott eredménye.

Ipari kémkedéssel vádolja a Bombardier a Mitsubishit

A kanadai gyártó szerint bizonyítékuk van, hogy volt vezető beosztású dolgozói érzékeny adatokat loptak, amikor a japán repülőgépgyártóhoz távoztak, ráadásul annak megbízásából tették ezt.

Jóváhagyta az Aviadvigatel PD-14 hajtóművet a Roszaviacija

Megkapta a típusalkalmassági bizonyítványát az orosz légügyi hatóságtól, a Roszaviacijától a PD-14-es sugárhajtómű, amely az MSz-21-es szárnya alá kerül majd.

Boeing: 20 év alatt megduplázódik a cargo piac

A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben a mai duplájára növekedik majd a légi áruszállítási üzletág.

Több hetes késéssel tud csak A321-est szállítani az Airbus

Az Airbus több hetes késéssel tud csak A321neót és A321LR-t leszállítani, de ezúttal nem a hajtóművek, hanem a túl sok féle kabinberendezés okozza a gondot.

Kialakult a Boeing-Embraer házasság végső formája

Közzétették a tervezett vegyesvállalat létrehozásának és működésének tervét, e szerint számos garanciát beépítettek a javaslatba, a két gyártó például 10 évig nem adhatja el a részesedését harmadik félnek.

Öt év múlva érkezhet a továbbfejlesztett A321LR

A kanadai Air Transat vezetője közölte, hogy az Airbus jelzései szerint 2023-ban állhat forgalomba az egyelőre csak hírekben szereplő, még nagyobb hatótávolságú és befogadóképességű A321XLR.

Csak jövőre tárgyal az Airbus a Safrannal a hajtóműgyártás felpörgetéséről

Bár a gyártók akár azonnal felpörgetnék a keskenytörzsű gépek gyártását, a beszállítói oldalról vannak nehézségek. A hajtóműveket gyártó Safrannal csak a jövő év első negyedében kezdődnek meg a tárgyalások.

Airbus vs Boeing – A harmadik negyedév után jelentős az amcsik...

A szeptemberrel lezárult a harmadik negyedév is, az értékesítési és átadási statisztika szerint a Boeing utcahosszal vezet mindkét szegmensben az Airbusszal szemben.

KarriAIR: Légiközlekedési állás, reptéri munka

Repülőgép festő-fényező tanuló

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Repüléstájékoztató

HungaroControl Zrt.

Repülőgép-szerkezetjavító és oktató

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Kompozit szerkezetjavító technikus

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Repülőtéri rendszerek specialista

Budapest Airport Zrt.

AMO Quality Manager

Wizz Air Hungary Ltd.

Repüléstájékoztató

Győr Pér Repülőtér Kft.

Operatív védelmi járőr

Bud Security Kft.

Elektrikus hibaelhárító

Budapest Airport Zrt.

Short Term Maintenance Planner

Wizz Air Hungary Ltd.

Service Design Specialist

Budapest Airport Zrt.

Rendszerüzemeltető mérnök

HungaroControl Zrt.

OCC Logistics Agent

Wizz Air Hungary Ltd.

Szolgálatvezető

HungaroControl Zrt.

EASA B1-es tapasztalt repülőgép-szerelő

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Operations Officer

Fly-Coop Kft.
Hirdetés
Translate »