A Malaysia Airlines 370-es járatával kapcsolatos fejlemények miatt lemondott a maláj polgári légi közlekedési hatóság elnöke.

Azharuddin Abdul Rahman a Reuters szerint azzal indokolta lemondását, hogy az egyébként nem sok mindenre választ adó egyelőre végső jelentésben feltárták: a légiforgalmi irányítás hibát követett el és nem a sztenderdeknek megfelelően üzemelt, azt ugyanakkor nem állították, hogy a gép eltűnéséért a légiforgalmi irányító szolgálatot felelősség terheli.

A 495 oldalas jelentést hétfőn hozta nyilvánosságra a balesetvizsgáló bizottság, ebben azt írták, hogy nagy valószínűséggel a gép irányító rendszerébe szándékosan avatkoztak be, hogy eltérjen eredeti útvonalától, de felelőst nem találtak.

Emellett a jelentésben kitértek a Kuala Lumpur-i légiforgalmi irányítás hibáira is, a vizsgálat szerint ugyanis nem tudott az eljárásrendnek megfelelően közbelépni és semmilyen jel nem mutatott arra, hogy riasztották volna a légierőt, vagy folyamatosan vizsgálták volna a radarernyőt.

Emellett a jelentés semmilyen megállapítást nem tudott tenni, és az okokat sem találta meg, mivel ehhez elengedhetetlen lenne a roncsok, megtalálása. A 2014-ben lezuhant gép azonban jelenleg is az óceán mélyén fekszik.

A gép 2014. március 8-án tűnt el a radarokról 12 fő hajózó személyzettel 227 utassal a fedélzetén. A 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es Kuala Lumpur-ból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, a repülőgép összes kommunikációs rendszerét és transzponderét lekapcsolták.