Lemondta Mitsubishi MRJ-re vonatkozó megrendelését a New Eastern Airlines, 40-nel csökkent a leadott rendelések száma.

A Japan Times az ügyet jól ismerős forrásokra hivatkozva írta, hogy az Eastern Airlines visszamondta 20+20 gépre szóló szerződését, amelyet még 2014-ben írtak alá a Mitsubishi Heavy Industries-zal.

A gyártó egyik szóvivője a lapnak megerősítette a hírt, azt azonban cáfolta, hogy a folyamatosan húzódó első forgalomba állás okozta a megrendelő lelépését. A Japan Times azt írta, az Eastern Air azért döntött így, mert az új tulajdonos nagyobb gépeket üzemeltet, ezért nincs szüksége kisebb, regionális típusokra.

A programot ez a lemondás nem vélhetően nem rengeti majd meg, hiszen így is maradt 372 gépnyi rendelésállomány. Az azonban egy kisebb csoda, hogy eddig senki nem lépett vissza a folyamatos csúszások miatt: először 2013-ra tervezték a forgalomba állítást, aztán különböző tervezési és egyéb hiányosságok derültek ki, újra kellett tervezni a gép egyes részeit. A legutóbbi verzió szerint 2020 közepén szállhat fel az első kereskedelmi járat.

A gép jelenleg a berepülési programját teljesíti az Egyesült Államokban, de további késlekedést aligha lehet elfogadni, a Japan Times szerint ugyanis az további lemondásokat eredményezne. A típus legnagyobb megrendelője az amerikai Skywest, amely 100+100 darabot kért a regionális gépből, az ANA 35-re, a JAL 32-re szerződött le.