Sokszor kérdezik olvasóink, hogy “mit csinál”, vagy “miért köröz” a Wizz Air gépe WZZ701 járatszámmal Sármellék/Pápa/Debrecen/Kassa repülőterein, becsatolva egy radar-screenshotot egy folyamatosan iskolaköröket “gyártó” Wizz Air A320-asról.

Most leromboljuk a mítoszokat, mutatjuk, hogy “mit csinál” a repülőgép:

Videó: Baladincz Bendegúz – Sármellék

Amit látunk a videón az az úgynevezett “landing training” során végrehajtott egyik touch&go művelet.

Ilyenkor a légitársaság újonnan felvett pilótái, akik természetesen a szükséges elméleti és gyakorlati (szimulátoros) képzéseken már átestek, gyakorolják a megközelítést és a leszállást, valamint vizsgáznak, mielőtt “normál”, utasokkal teli járatra osztják be őket.

Az új elsőtisztek többsége ekkor vezet először “igazi” A320/A321-es repülőgépet.

Másik kérdés az szokott lenni, hogy ezt miért nem Ferihegyen csinálják? Azért, mert Ferihegyen a sok iskolakör során alkalmazkodni kellene az érkező/induló forgalomhoz.

Egy alacsony forgalmú repülőtéren zavartalanul lehet a feladatra koncentrálni és a legrövidebb/ideális iskolakörökkel lehet végrehajtani a feladatot. Emellett biztosan olcsóbb is.