A bioszintetikus üzemanyag fél éves gyakorlati tesztelését követően a Lufthansa örömmel számol be az első pozitív eredményekről. A légitársaság összesen 1187 repülést hajtott végre bioüzemanyaggal Hamburg és Frankfurt között a projekt időtartama alatt. Az első számítások szerint ezzel 1471 tonnával csökkentette CO2-kibocsátását. Az elfogyasztott biokerozin-keverék mennyisége 1556 tonna volt.

„A burnFAIR projekt zökkenőmentesen és teljes megelégedésünkre zajlott. A bioüzemanyag a várakozásnak megfelelően bizonyította előnyeit a napi járatüzemeltetésben” – erősítette meg Joachim Buse, a Lufthansa bioüzemanyagos repülésekért felelős alelnöke.

A Lufthansa bioüzemanyag-tesztjének fő eseménye az Egyesült Államokba indított első menetrendszerinti transzatlanti járat lesz, amelynek tervezett időpontja 2012. január 12. A mintegy 40 tonna bioszintetikus üzemanyag-keveréket felhasználó Boeing 747-400 Frankfurtból repül Washingtonba. A Lufthansa arra számít, hogy ez a repülőút önmagában 38 tonnával csökkenti CO2-kibocsátását, ami hat Frankfurt és Berlin közötti menetrendszerinti út emissziójának felel meg.

A légi közlekedési ipar már eddig is sokat tett a klímavédelem érdekében és ambiciózus célok megvalósításán dolgozik. Az IATA iparági szintű célkitűzése értelmében a légitársaságoknak 2050-ig 50 százalékkal kell csökkenteniük nettó CO2-kibocsátásukat a 2005-ös szinthez képest. „Ha fenntartható módon akarjuk védeni a klímát és ezen keresztül jövőnket, innovatív ötletekre, technológiákra és környezetbarát alternatívákra van szükségünk a fosszilis üzemanyagok kiváltására – különösen, ha figyelembe vesszük a világon mindenütt egyre erősödő mobilitási igényt” – jelentette ki Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának elnöke.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A bioszintetikus kerozin éppen olyan megbízható, mint a sugárhajtású gépek hagyományos üzemanyaga, ám kevésbé terheli a környezetet. A bioüzemanyag magasabb energiasűrűségének köszönhetően több mint egy százalékkal sikerült csökkenteni a tesztbe bevont repülőgépek fogyasztását. Ráadásul a bioszintetikus kerozin nem tartalmaz ként és aromás vegyületeket.

A bioüzemanyagok egyszerű működése a szén körforgására épül. A növények fotoszintézis útján CO2-ot vonnak ki a légkörből. Amikor egy repülőgép hajtóműve bioüzemanyagot éget, ez a CO2 visszakerül a légkörbe. Bioüzemanyag elégetésével mintegy 50 százalékkal kevesebb CO2 szabadul fel, mint hagyományos fosszilis üzemanyagok esetén.

„A következő szakaszban az alapanyagok alkalmasságát, rendelkezésre állását, fenntarthatóságát és tanúsítását állítjuk a középpontba. De ehhez először még fel kell derítenünk ezt a piacot. A Lufthansa csak abban az esetben folytatja a gyakorlati tesztelést, ha fenntartható és tanúsított forrásból be tudja szerezni a rutinszerű működéshez szükséges alapanyag-mennyiséget” – hangsúlyozta Joachim Buse projektvezető.

2011. július 15-től december 27-ig a Lufthansa Airbus A321 gépe repült a Hamburg-Frankfurt útvonal menetrendszerinti járatain. A repülőgép egyik hajtóműve a normál üzemanyag és a bioszintetikus kerozin 50-50 százalékos arányú keverékével működött. A hosszú távú kísérleti projekt fő célja a tapasztalatszerzés és a bioüzemanyag felhasználásával kapcsolatos adatok gyűjtése volt. Ezzel párhuzamosan a tesztjárat elősegítette a bioüzemanyagok környezetre, valamint hajtómű-karbantartásra és ‑élettartamra gyakorolt hatásának vizsgálatát.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!