Másfél éven belül kivonja mind a 25 Embraer E-190-esét az Air Canada, amelyeket a Bombardier C Series-ekkel pótolnak majd.

Az Airways szerint a légitársaság úgy döntött, mindössze 18 hónapon belül kivonja a flottából a brazil regionális gépeket, amelyek alig múltak 10 évesek.

Mike Rousseau, a légitársaság pénzügyi igazgatója azt mondta, az eredeti terveknél gyorsabb kivonás miatt az utolsó Embraer előbb távozik, mint ahogy 2019 év végén megkapnák az első CS300-as Bombardier-t. Az átmeneti időszakban Airbus A319-esekkel fogják teljesíteni a járatokat, amelyeknek alacsonyabb az egy rendelkezésre bocsátott utasmérföldre vetített üzemelési költsége.

Forrás: Wikimedia Commons

A cégnek egyelőre 45 darab CS300-asra van rendelése, több, mint a duplája a mostani Embraer-flottának. Ennek oka, hogy az Air Canada nem csak szimpla típuscserében gondolkodik, hanem a hálózatot is jelentősen szeretné bővíteni. A várakozások szerint a jelentősebb középtávú járatokra is ezeket a gépeket állítanák be, így elképzelhető, hogy Európába is repülnének a típussal.

Vagy, ha a Bombardier-val nem is, nagy ellenlábasuk, a Boeing 737 MAX modelljével mindenképpen átrepülnének Európába, bár erről hivatalos bejelentés még nem volt. Az azonban sokat elmond, hogy Benjamin Smith, a személyszállítási üzletág vezetője azt mondta, olyan alacsony a CS300-as egy székre jutó üzemelési költsége, hogy nagyon mélyen át kell gondolniuk a járathálózatukat, és meg kell tenni a szükséges módosításokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air Canada a napokban hozta nyilvánosságra 2017-es üzleti jelentését, e szerint a társaság a 2016-os 876 millió dolláros nyereségét több, mint a kétszeresére, 2 milliárd dollárra emelte, az üzemi eredmény viszont nem változott.