Másodszor is nekifutnak az egykori Eastern Airlines márkanév felélesztésének, most a csődvédelemből kikerült Dynamic International Airways szeretne ezen a néven charter járatokat üzemeltetni.

A ch-aviation hírportál szerint az észak-karolinai Greensboro központú, 2010-ben alapított Dyanmic március elején kilépett az úgynevezett Chapter11 csődvédelem alól, és Eastern Air Lines néven kívánja újraindítani járatait.

A cég kezdetekben charter járatokat kíván üzemeltetni, de később diszkont hosszútávú jártokat indítana Kínába és „egyéb piacokra”.

Megjegyzendő, hogy az első próbálkozás tavaly fuccsolt be, ugyanis a New Eastern Airlinest a Swiftair felvásárolta. A Dynamic és a Swift között azonban van egy összekötő személy, Kenneth Wooley, aki a Dynamic egyetlen részvényesének tulajdonosa és a Swift Airben is rendelkezik 38 százaléknyi részesedéssel. Így a márkanév használatával sem lenne probléma.

Lehet, hogy tovább élhet a korábban klasszikus géptípusokról majd az utóbbi években 737-esekről ismert, híres „hokiütő-fesés”?

A légitársaság az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma felé írásban azt jelezte, hogy a bíróság által jóváhagyott újraszervezési tervének keretében wet-lease alapú gép bérbeadást és charterjáratok üzemeltetését szeretnék ellátni, hogy így alapozzák meg a pénzügyi forrásaikat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Közlésük szerint a csődvédelemben töltött időben a cég számára megfelelő mértékű igényt láttak szélestörzsű, átalakítható gépek iránt, ezért kérték a mostani 5 gépes flotta 10 darabosra bővítésének engedélyezését.

A Dynamic jelenleg Boeing 767-200 és 767-300-as repülőgépeket üzemeltet.

A minisztériumnak jóvá kell hagynia a bővítést, az infrastruktúrát ehhez a Dynamic már ki is alakította. Azért is szeretnék növelni az üzemeltethető flotta méretét, mert öt géppel szerintük jelentősen korlátozott a fenntartható pénzügyi fejlődés. Egyúttal jelezték, hogy mind a tíz gép bérbe adására van már szándéknyilatkozatuk.