Az öt jelentős londoni repülőtér első negyedéves összesített járatkéséseinek mintegy fele Stanstedre esik, és az adatok alapján ez a légiforgalmi irányítás miatt van. A Ryanair ezért ismét panasszal élt a brit légiközlekedési hatóságnál és az Európai Bizottságnál, mert diszkriminációt orront.

Az ír fapados szerint diszkriminál az irányítás (Fotó: Ryanair)

A Ryanair a múlt év után ismét hivatalos panaszt nyújt be a brit légiközlekedési hatósághoz, a CAA-hoz és az Európai Bizottsághoz, mert szerinte az ország légiforgalmi irányítása, a NATS diszkriminálja őket Stansteden – írja a flightglobal.com portál.

Tavaly e fő bázisa, a London melletti reptér üzemeltetőjével közösen adott be panaszt ugyanerről, mondván, a NATS nem biztosít elegendő szakembert az itteni feladatokhoz, de a hatóság nem marasztalta el a szervezetet.

A CAA hivatalos adatai szerint az öt jelentős London-környéki reptér első negyedéves, összesen több mint 29 ezer percnyi késéséből Stanstedre 15 ezer perc esik, amely a légiirányítás miatt történik.

Ezen belül több mint 13 ezer perc az irányítás kapacitásgondja miatt következik be, és 31 percet okoznak a személyzeti ügyek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Peter Bellew, a Ryanair ügyvezetője szerint a NATS nem biztosít elegendő szakembert, főleg hétvégente, és szavai szerint a cég úgy véli, elfogadhatatlan és méltánytalan ez az „égbekiáltó diszkrimináció”.

A Ryanair szerint ugyanis Heathrow reptere „kivételes bánásmódban” részesül, itt nem volt késés, Luton az első félévi 29 ezer percből csaknem 9 ezerrel részesül, Gatwicken pedig mintegy 3 ezer percet késtek a gépek.

Az ír fapados érvelésében rámutat, hogy a NATS-ban részvényes a British Airways és az Easyjet is, Heathrow és Gatwick fő használói, ám a cikk szerint arról nem szólnak, hogy eközben az Easyjet a szintén sok késést mutató Lutonon is sok járatot üzemeltet.

A NATS nem válaszolt a megkeresésekre, a CAA pedig annyit reagált, hogy a múlt évi határozata óta nem változott az álláspontja.

A hatóság a tavalyi vizsgálata alapján kimondta, hogy a NATS-nál valóban tapasztalhatók problémák a személyzet létszámában, ugyanakkor diszkriminációra nem talált bizonyítékot.

Nemrég a Ryanair az IAG-holdinggal karöltve az Európa-szerte egyre gyakoribb légiirányító-sztrájkok miatt az unióhoz fordult, szerintük egyrészt nincs elég szakember, másrészt pedig a sorozatos munkabeszüntetések súlyosan érintik a légiközlekedést a fogyasztóvédelem és a gazdasági teljesítmény szempontjából is.