Le kellett állítani az Air France egyik Airbus A380-asának kettes hajtóművét. Az F-HPJG lajstromjelű repülőgép a francia légitársaság AF 66-os számú, Párizs – Los Angeles járatát teljesítette december 27-én.

A közösségi médiában fotó is megjelent a három kondenzcsíkot maga mögött hagyó repülőgépről. Az A380-as biztonságosan leszállt Los Angelesben, a repülőgépet a tűzoltók várták a futópálya mellett az utasok Twitteren közzétett beszámolói alapján.

A los anegelesi repülőtér szakemberei az Air France Airbus A380-as leszállását követően átvizsgálták  az érintett futópályát, hogy az óriásgép nem hagyott-e roncsdarabokat, vagy törmeléket maga mögött.

A repülőgép visszaútját, az AF 65-ös számú, Los Angeles – Párizs járatot törölték, a légitársaság mindössze annyit erősített meg, hogy műszaki probléma történt.

Később az Air France annyit közölt az AIRLIVE.net oldallal, hogy a hajtómű repülés közben történt leállítására az olajnyomás lecsökkenése miatt volt szükség.

Az F-HPJG lajstromjelű, 067-es gyártási számú A380-ast 2012. júniusában vette át a légitársaság.

Szeptemberben komolyabb hiba történt

Ugyanezen a járaton közlekedett szeptemberben a légitársaság F-HPJE lajstromjelű Airbus A380-as repülőgépe is, melynek szeptember végén Grönland felett 11 300 méteres magasságban esett szét a 4-es számú hajtóműve és a kanadai Goose Bay-ben hajtott végre kényszerleszállást.

A repülőgépet december elején, három működő hajtóművel repülték vissza Párizsba december elején. Az eset után az FAA az Engine Alliance GP7200 típusú hajtóművekkel felszerelt A380-asok erőforrásainak sürgős vizsgálatát rendelte el.

A szeptemberi eseményben érintett F-HPJE lajstromjelű, 052-es gyártási számú repülőgépet 2011. májusában vette át az Air France.