Felszerelte a wingleteket az első, repülési tesztekre szánt A350XWB gépére az európai repülőgépgyár. Az Airbus új generációs, kompozit anyagokból készülő szélestörzsű típusa várhatóan még az idén teljesítheti első felszállását.

Rögzítésre kerültek a berepülési program számára készülő első Airbus A350-900XWB (MSN1) wingletjei. Az üzemanyag fogyasztás csökkentésében hatékony szerepet játszó szárnyvég kék színben és A350XWB logóval pompázik a 32 méteres szárny végén.


Az A350XWB-re készülő kompozit wingleteket az osztrák FACC gyártja. A salzburgi vállalat által készített szárnyvégek az Airbus oldalunknak ma délután adott tájékoztatása szerint 2 méter magasak.

Az A350-es típuscsaládból elsőként az A350-900XWB fog szolgálatba állni. A 66.89 méter törzshosszú és 64.75 méteres szárnyfesztávú típusváltozat háromosztályos elrendezésben 314 utast szállíthat 15000km-es hatótávra.

Az új fejlesztésű típus meghajtásáról két darab, egyenként 374kN tolóerejű Rolls-Royce Trent XWB sugárhajtómű gondoskodik.

MEGOSZTÁS