Airbus A350XWB és A330 szélestörzsű típusokra írt alá vásárlási szándéknyilatkozatot a Scandinavian Airlines (SAS). A skandináv légitársaság flottamodernizációs programja keretében döntött vadonatúj, költséghatékony gépek beszerzése és egyben meglévő A330/A340 típusai egy részének teljes fedélzet felújítása mellett.

A norvég fővárosban, Oslóban kötött szerződés szerint a Scandinavian Airlines (SAS) 8 darab A350-900XWB és 4 darab „Enhanced”, vagyis megnövelt teljesítményű A330-300-asra jelentette be igényét.

A Scandinavian Airlines (SAS) flottájában jelenleg 4 darab A330-as, 7 darab A340-es és 19 darab A320-as típuscsaládba tartozó Airbus gyártmány teljesít szolgálatot. Az újonnan rendelt szélestörzsű gépek a hosszú távú járatokat teljesítő flotta átfogó modernizációját szolgálják. A korszerű típusokkal nemcsak gazdaságosabb üzemet, hanem új szolgáltatási színvonalat is kíván teremteni a légitársaság. Mindennek jegyében ráadásul a meglévő nagygépek egy részén teljes körű fedélzet felújítást is végrehajtanak.


Az Airbus a tavalyi Farnborough Air Show alkalmával jelentette be, hogy növeli A330-as típuscsaládjának teljesítményét és nagyobb maximális felszálló-súlyú, valamint megnövelt hatótávú variánsokat bocsát ügyfelei rendelkezésére. A SAS a mostani megrendelésével pedig él is a lehetőséggel és az A330-300-asnak a 242 tonnára növelt felszálló-súlyú változatát választotta, amely mintegy 500 tengeri mérfölddel messzebbre is képes repülni a korábbi szériához képest. Az első ilyen típus 2015-ben csatlakozik a flottához.

Az új zászlóshajó, az A350XWB 20%-kal nagyobb kapacitást kínál a meglévő A330/A340-esekhez képest, miközben a korszerű technológiának köszönhetően az üzemanyag fogyasztás 30%-kal lesz kedvezőbb. Az új típus zajkibocsátása pedig a fele lesz annak amit egy A340-es produkál. Ezzel, és a kényelmesebb, tágasabb kabinnal, valamint a nagyobb ablakokkal a SAS utasainak egészen új utazási élményben lehet részük a hosszú távú járatok során. Az első A350-est 2018-ra várja a légitársaság és nyilvánvalóan hosszú távon terveznek a típussal, mert további 6 gépre opciós lekötést is formáltak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ami a meglévő nagy Airbusok kabinfelújítását illeti az A330/A340 flottából 7 darab gép kerül a 2015-ig bezárólag végbemenő programba. A kivonásra ítélt A340-es példányok helyébe a vadonatúj A330-asok érkeznek. A frissítésen átesett gépeken minden komfortosztályon új ülések (a business osztályon ággyá is alakítható), új kárpitok, burkolati elemek és megújult fedélzeti szórakoztató rendszer várja az utasokat.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!