A légitársaság 9,2 millió eurós veszteséget jelentett a 2015-ös pénzügyi évre, ezek után új fejlődési tervet dolgoztak ki, amelynek célja, hogy az Adria Airways a balkáni régió vezető légitársasága legyen és összekösse Dél-Kelet-Európát a világgal.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Az Ex-Yu légiközlekedési blog információi szerint a légitársaság kiterjesztené hálózatát, amelynek keretében megvetné a lábát több másodlagos repülőtéren és a charter bizniszbe is beszállnának.

Minderről azok után hoztak döntést, hogy a veszteségek csökkentése érdekében szűkebbre vették a cég profilját. Most viszont nagyobb hangsúlyt fektetnének a ljubljanai üzemre, ahol egy balkáni gyűjtő-elosztó központot hoznának létre a Balkánról Nyugat-Európába utazóknak.Ennek megfelelően az Adria Airways a téli menetrendben bővíti kínálatát Amszterdam, Párizs, Szarajevó, varsó és Zürich felé, de új járatokat az év végéig nem indít.

A cég a működését is megpróbálja racionalizálni a menedzsment költségek lefaragásával és az egyéb üzemi költségek, a többi központ például a felesleges szolgáltatások csökkentésével.

Arno Schuster, az Adra vezérigazgatója a szaklap szerint azt mondta, a cég új tulajdonosi háttérrel javította a tőkehelyzetét, amelynek segítségével megkezdődtek az átalakítások, amelynek köszönhetően a következő években javulhat a cég gazdaságossága.

Hozzátette: nem lehetnek boldogak a 9,2 millió eurós 2015-ös veszteséggel, de sokat várnak az észt piaci szerepléstől, amely forgalom- és flottabővülést hozhat az Adria Airways életébe. Ismeretes, korábbi tervek szerint az Estonain Air kiesésével az Adria is beszállna a baltikum légipiacába.
Az Ex-Yu megjegyezte, hogy az Adria Airways utasforgalma az év eddigi részében rosszabb volt, mint a tavalyi, részben azért, mert a cég több veszteséges útvonalat is törölt. Emiatt a ljubljanai repülőtéren részesedésük 60 százalék köré csökkent.

A légitársaságot sokszori próbálkozásra végül idén januárban adta el a szlovén állam a 4K KNDNS befektetési alapnak. Egykori tulajdonosa a légitársaság 91 százalékát értékesítette 100 ezer euróért, a megállapodás szerint a németek 1 millió, a szlovének pedig 3,1 millió eurót fektetnek a veszteséges légitársaságba.