Minden eddiginél magasabb szintre emelte a Boeing a következő húsz évre várható pilótaigény szintjét, ami azt jelenti, hogy az eddig becsültnél is több pilótára lesz szükség, miközben már most is sok helyen akadályozza a növekedést a szakemberek hiánya.

A gyártó lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a következő húsz évben 790 ezer pilótára lesz szüksége a légiközlekedésnek, dupla annyira, mint ahányan most pilótaként dolgoznak.

Az igény növekedésének motorja, hogy a világon a kereskedelmi repülőgépekből álló flotta duplázódni fog a következő két évtizedben, mivel egyre nagyobb az igény a repülés iránt. A Boeing becslésébe a polgári helikopterek (59 ezer), illetve a business jetek (96 ezer)pilótái is beletartoznak.

Fotó: Austrian Airlines

A legtöbb pilótára Ázsia-Óceániában (261 ezer), illetve az Egyesült Államokban (206 ezer) lesz szükség, Európában 146 ezer új pilótára látnak igényt. A tanulmány szerint némileg csökkent a karbantartókkal kapcsolatos munkaerőigény, jelenleg 622 ezer műszaki szakemberre látnak igényt, míg a korábbi tanulmányban 648 ezer új pozícióval számoltak.Ennek oka, hogy az új repülőgépek karbantartási ciklusa hosszabb, mint a régebbieké, azaz kevesebb karbantartásra van szükség.

A Boeing növekedést mért a légiutas-kísérők esetében is, korábban még 839 ezer, most már 858 ezer új szakemberre látnak igényt. A növekedés okai a Boeing szerint elsősorban a jogszabályi változások, illetve a sűrűbben székezett típusok bevezetése.

Keith Cooper, a Boeing képzésére felelős alelnöke kiemelte, hogy a légiközlekedési ipar már most pilótahiánnyal néz szembe, ezért kiemelt fontossága van a hatékony pilótaképzésnek, illetve a kadétiskolák hálózatba tömörülésének. Ugyanakkor a kormányoknak is segítenie kell a szakemberképzést – tette hozzá Cooper.