Az arizonai Pima Air & Space Múzeumba kerül a legelső Boeing 777-es, azt a repülőgép jelenlegi üzemeltetője, a Cathay Pacific jelentette be.

A hongkongi központú légitársaság a legelső triplahetest a Pima Air & Space Múzeumnak adományozza, mely a világ egyik legnagyobb, több mint 350 repülőgépet megőrző légiközlekedési és űrkutatási témájú kiállítása.

A WA001 sorozatszámú Boeing 777-200-as, mely a B-HNL lajstromjel alatt szolgált, a tervek szerint szeptember 18-án repül át Hong Kongból az arizonai Tucson repülőterére.

A repülőgép 1994. június 12-én hajtotta végre első felszállását, ezt követően pedig évekig a Boeing saját tesztflottájának tagjaként repült.

A prototípus 777-es az első repülését követően hat évig szolgált reprezentációs és tesztelési célokat a Boeing kötelékében, szárnyai alatt dolgozott mind a három elérhető hajtóműtípus, a Pratt&Whitney, a GE és a Rolls-Royce gyártmánya egyaránt. 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Majd 2000-ben, már a brit hajtóműgyártó szerkezetével a hongkongi Cathay Pacific flottájába került, ahol tizennyolc éven át dolgozott, a légitársaság most májusban vonta ki a forgalomból.

A repülőgép 20 519 járatot és és 49 687 repült órát teljesített a Cathay Pacific színeiben.

Forrás: Boeing

Amint arról korábban beszámoltunk, a legelső Boeing 777-est a légitársaság a seattle-i Museum of Flight állandó tárlatának akarta adományozni korábban, azonban ott nem volt erre fogadókészség helyhiány és a múzeumba helyezéssel járó egyéb költségek miatt, így hónapokig kérdéses volt a repülőgép sorsa.

Egyébként a légitársasági szolgálatba állt első Boeing 777-200-as a hetedik megépült példány: a United Airlines flottájában máig repül N777UA lajstromjellel. Vannak e kettőnél fiatalabb triplahetesek is, amelyeket már kivontak a forgalomból és szétbontottak.

Az amerikai repülőgépgyártó nagy sikert aratott a 777-essel, ez idáig csaknem kétezer darabot vásároltak meg a típuscsalád összes (és leendő, új generációs X) változatából. Mint a közelmúltban megírtuk, a 777-es nemrég letaszította a trónról az Egek Királynőjét, a 747-est azzal, hogy meghaladta az átadott példányainak száma az utóbbiét.

A -200-as alapváltozatot a megnövelt hatótávú -200ER és a hosszított törzsű -300-as követte. Majd a kizárólagosan General Electric hajtóművekkel elérhető két újabb verzió, az ultra hosszú hatótávú, de kevésbé nagy példányszámban eladott -200LR, illetve az ezzel ellentétben nagy számban elkelt hosszabb törzsű -300ER változat érkezett.

A korszerű, kéthajtóműves szélestörzsű gép sikerét kihasználva a Boeing tovább is fejleszti a típust. A 777-8 és -9 elnevezésű két változat új, felhajtható végű szárnyat, új generációs hajtóműveket és egyéb frissítéseket kap (igaz, a törzse marad a régi, néhány módosítástól eltekintve), és várhatóan 2020-ban áll szolgálatba.