A harminc darabos Bombardier CS300-as megrendelésnek köszönhetően ötven példányra növekvő flottával wet-lease és charter szolgáltatásokat is kínálna az Air Baltic. Martin Gauss vezérigazgató szerint akár 7 órás járatokat is ki tudnak szolgálni ezzel a típussal, de közbenső leszállásos hosszú távú utakat nem akarnak repülni.

Biztosítja az Air Baltic jövőjét az újabb C Series-megrendelés, a géptípus kedvező üzemanyag-fogyasztása pedig segít az emelkedő olajárak ellensúlyozására – mondta Martin Gauss, a légitársaság vezérigazgatója az aero.de portálnak adott interjúban.

Az egykori Malév-vezér kifejtette, hogy 2022 körülre válik teljessé az ötven példányos flotta, ha a további harminc darabos opciót és vásárlási jogot is lehívják, akkor az ezen felül nyújt lehetőséget a bővülésre.

Gauss szerint tovább terjeszkednek majd a Baltikumban, ahol már most is jelentős szereplőnek számítanak, akár idegen országokban további bázisok nyitásával is.

A bővülés kulcsa a CS300-as a légitársaságnál (Fotó: AIRportal.hu)

Az sem elképzelhetetlen – közölte –, hogy nem csak a szomszédos államokban, hanem távolabb is állomásoztassanak repülőgépeket. Mindemellett wet-lease és charter szolgáltatásokat is szeretnének kínálni – tette hozzá.

Szólt arról is, hogy 2011-ben a túlzásba vitt növekedés utáni majdnem csődhelyzet kezelésére hívták az Air Baltic vezetésére. Miután rendbe tették a céget, az idén a tavalyinál is nagyobb nyereséget vár a szakember.

A flotta egyszerűsítését folytatják: a régi Boeing 737-esektől elbúcsúznak, és mint megírtuk, a turbólégcsavaros Bombardier Q400-asoktól is megválnak néhány év múlva, ezzel egységes C Series-flottát létrehozva.

A vezérigazgató szólt arról is, hogy a CS300-asukkal repült, hat és fél órás abu-dzabi járatnál fél órával hosszabb útvonalat is el tudnak képzelni, ha találnak olyan célállomást, ahol érdemes megjelenni.

Azonban ennél hosszabb távot nem képes teljesíteni a géptípus, így valódi hosszú távú járatot nem akar Gauss elindítani, közbenső megállóval pedig gazdaságtalan lenne szerinte.

De nagyon szívesen fogadnák, ha egy légitársaság hosszú távú járatot indítana Rigába, ahol az Air Baltic mint ráhordó cég tudna közreműködni.

Gauss elmondta: az, hogy az Airbus átveszi a C Series-programot, stabilitást ad a típusnak, személy szerint örül a fejleménynek. Mint rámutatott, ők mindig is azt mondták, hogy a kanadai gyártmány különlegesség, és a jelek szerint az Airbus is felismerte ezt, így a gyermekbetegségeken túljutva nagy jövő áll előtte.