Hétfőn ülésezik a Brussels Airlines felügyelőtanácsa, amelyen dönteni kell a légitársaság jövőjéről. Két koncepció versenyez: a Lufthansa azt szeretné, ha a cég európai forgalma a Eurowingshez kerülne, a belga oldal azonban megtartaná az egységes, hibrid modell szerinti működést.

Két koncepció versenyez a légitársaság jövőjéről (Fotó: AIRportal.hu)

Miután a Lufthansa-csoport teljesen átvette a belga légitársaságot, a Brussels Airlines jövőjéről új stratégiát készítettek.

Hétfőn a cég felügyelőtanácsa előtt Bernard Gustin igazgató, illetve a holding fapados vállalata, a Eurowings főnöke, Thorsten Dirks is bemutatja a különböző koncepciókat – írja az aerotelegraph.com portál a belga L’Echo című lapra hivatkozva.

A Lufthansa azt szeretné, hogy a Brussels Airlines európai hálózata a diszkont Eurowings alá kerüljön, szétbontva ezzel a céget.

Korábban még arról szóltak a hírek, hogy az egész légitársaságot valamiképp a Eurowings részévé teszik, a jelek szerint azonban inkább leválasztanák a tengeren túli járatokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A belga álláspont szerint viszont meg kell őrizni a légitársaság hibrid modell szerinti, egységes működését, az európai járatokon diszkont jellegű rendszerben, a tengeren túli járatoknál pedig teljes kiszolgálással.

Belső információk szerint Bernard Gustint eltávolíthatják nemsokára a légitársaság éléről, és a felügyelőtanács belga tagjai is elvesztették a vétójogukat, hiszen kisebbségbe kerültek a testületben.

A légitársaság vezérigazgatója szerint nincs értelme szétszedni a légitársaságot, mert egységes márkára van szükség.

A Brussels Airlines munkavállalói egyébként petíciót is indítottak a cég egyben tartásáért és Gustin maradásáért. Az információk szerint azonban a jelenlegi működés megőrzésére kevés az esély, számos háttérfeladatot Németországba helyezhetnek majd át a közeljövőben.

A légitársaság hosszú távú járatokat teljesítő flottáját ugyanakkor megújítják, korábbi információk szerint új A330-asok érkezhetnek a legöregebb példányok lecserélésére. Arról, hogy ha tényleg szétbontják a céget, a tengeren túli járatok hogyan működhetnek majd önállóan, avagy milyen összeköttetés lenne ezek és a belgiumi Eurowings-járatok között, egyelőre nem tudni.