A másodlagos európai és egyesült államokbeli reptereket összekötő „vékony” transzatlanti járatain jelentős kapacitásbővítést hajt végre a Norwegian a téli menetrendben. Ugyanakkor jövő nyárra halasztották a Kanada-Európa járatokat, mert késnek a 737 MAX-átadások. Bjorn Kjos igazgató szólt arról is, hogy egyáltalán nem szeretnék, ha az IAG-holding felvásárolná az egész céget.

A Norwegian MAX 8-asa Belfastban. (Fotó: Tom Crean – Norwegian)

Az október végén kezdődő téli menetrendi időszakban több mint harmadával bővíti a kapacitásait a Norwegian a Boeing 737 MAX-okkal repült transzatlanti járatain.

A flightglobal.com cikke szerint a New York-nál lévő Stewart reptér és Dublin között napi két járat lesz, Stewart és Edinburgh, illetve Shannon között pedig az eddigi heti három, illetve két járat helyet már napi közlekedik majd.

Emellett Providence-ből is bővítenek, a dublini heti három járat hétre növekszik. Közben azonban meg is szűnik öt járat: a Stewart–Belfast, illetve –Bergen közötti, valamint a Providence–Edinburgh, –Cork, illetve –Shannon közötti.

Egyébként már most márciusban megszűnt egy hatodik transzatlanti útvonaluk, az Edinburgh–Hartford, ezt a brit reptereken kivetett új illetékkel indokolta a cég. Mostani tájékoztatásuk szerint azonban a Belfastból és Corkból közlekedő járatokat lehet, hogy 2019 nyarán újraindítják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jövőre egyébként is további fejlemények várhatók, mint beszámoltunk róla, az Airbus A321LR-ek érkeztével mérlegeli a Norwegian, hogy távolabbi amerikai városokba, így Baltimore/Washington, Detroit, Philadelphia és Minneapolis körzetébe indítson járatokat Európából. Név szerint Budapestet is említette a gazdasági vezető, mint az egyik potenciális kiindulópontot.

A következő évre csúszik ugyanakkor az Európa-Kanada járatok debütálása, a Boeing 737 MAX-ok késlekedő átadása miatt nem tudják az idén beindítani őket.

A flightglobal.com másik cikke szerint még mindig nem tudni, milyen várospárok között járna a Norwegian. Az viszont biztos, hogy, mint megírtuk, az ír leánycégének engedélykérelme már a kanadai hatóságok előtt van.

És bár cég pénzügyei nem állnak túl fényesen, a napokban az IAG által végrehajtott részvényvásárlási akció nyilvánosságra kerülésekor Bjorn Kjos azt mondta, hogy „nem áll érdekükben” önmaguk eladása.

Miután a holding kifejezte abbéli szándékát, hogy akár teljes egészében átvenné a Norwegiant, az aero.de cikke alapján ehhez hozzátette, hogy nincs szándékuk vevőt keresni, egyébként pedig a légitársasági holding már nem az első, amely szeretné bekebelezni a céget.

Hat Dreamlinerét eladja és visszabérli a légitársaság (Forrás: Norwegian)

A gazdasági helyzetükről Kjos az airwaysmag.com szerint elmondta, hogy az idei évre már sokkal jobbak a pozícióik, több a foglalásuk a növekvő hálózatukon, és a repülőszemélyzet létszáma is elégséges.

Azért pedig, hogy a pénzügyeket javítsák, a norvég diszkont nemrég hat Boeing 787-esének megrendelését sale-and-leaseback konstrukcióban egy lízingcégnek adta át, amelytől majd visszabérli.

A számos más légitársaság által is gyakran alkalmazott módszer alapján végzett módosítás már a Boeing könyveiben is látható, ennek eredményeként 250 millió USA-dollárral javult a légitársaság likviditása.