Új regionális gépeket szeretne beszerezni az Ethiopian Airlines, kettőre szűkült a verseny: a Bombardier C Series vagy az Embraer E195-E2 esélyes. Az igazgató szavai szerint kiesett a körből a Boeing 737 MAX 7-ese, bár amúgy 30 darab MAX 8-asra van szerződésük. Az Afrika meghatározó légitársaságává vált cég jelentős terjeszkedést is tervez részesedésvásárlásokkal.

Miután nemrég bejelentette az etióp légitársaság, hogy további Airbus A350-eseket és Boeing 787-eseket készül rendelni, a minap Tewolde Gebremariam igazgató elmondta, hogy regionális repülőgépeket is szeretnének vásárolni – írja a Bloomberg.

A Bombardier C Series-családja és az Embraer E195-E2-je közül választ majd az Ethiopian, a Boeing 737 MAX 7 kiesett a versenyzők közül az igazgató szavai szerint.

Ami azért is érdekes, mert a légitársaságnak 30 darab nagyobb MAX 8-asra van megrendelése, így bár flottapolitikai szempontból logikus lenne, vélhetően ők sem találják optimálisnak a MAX 7-est a regionális utakra.

A regionális utakra a Boeing helyett inkább Bombardier vagy Embraer érkezik a jövőben (Fotó: AIRportal.hu)

Ezzel a döntésükkel így újabb érvet adnak a Boeing ellen, amely, mint ismert, a Delta C Series-megrendelése után azzal a többször cáfolt kijelentéssel citálta hatóságok elé az ügyletet, hogy a 737-700-as és MAX 7-es ebben a kategóriában van.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Ethiopian igazgatója szerint tíz példányt rendelhetnek majd valamelyik új generációs regionális gépből, ugyanennyi opcióval.

Ami a további terjeszkedésüket illeti, a mára Afrika meghatározó fuvarozójává vált cég újabb légitársaságokban szeretne részesedést szerezni, vagy menedzsment-szerződést kötni. Korábban még arról szóltak a hírek, hogy számos országgal közösen pán-afrikai légitársaságot hoznának létre, mert a régi nagy cégek jelentős forgalmat szívnak el Afrikából.

A jelek szerint az utóbbi években más irányba indultak el. Miután tulajdonuk van a Malawi Airlines-ban és a togói Asky Airlines-ban, és a Zambia Airways újraindításánál is segédkeznek, keretmegállapodást írtak alá egy új csádi légitársaság létrehozásához, de Mozambikban és Guineában is megvetnék a lábukat, erről folytatnak tárgyalásokat.

A saját útvonalhálózatuk bővítéseként e hónapban indul az Abidjanon keresztül New York-Newarkra közlekedő járatuk, decemberben pedig a washingtoni. Az addisz-abebai bázisukról a közeljövőben Chicagóba, Genfbe és Barcelonába, majd Isztambulba, Moszkvába, Manchesterbe és Jakartába indítanak új járatokat. Jelenleg csaknem 70 interkontinentális járata van az Ethiopiannek, és 60 afrikai célállomásra közlekednek.