Lemondta a nyolcadik Boeing 787-8-asra szóló megrendelését a Royal Jordanian, vélhetően a hátralévő három másikat sem kéri majd. A stratégiaváltás részeként egyszerűsíteni fogják a most meglehetősen színes keskenytörzsű gépparkot is, és inkább erre helyezik a hangsúlyt a jövőben.

Stratégiaváltás után nem bővül a jordán 787-es flotta (Fotó: Boeing)

A jordán nemzeti légitársaságot tavaly május óta vezeti Stefan Pichler, aki elmondta: az új stratégia szerint nem tartanak igényt a mostanában esedékes nyolcadik Boeing 787-8-as repülőgépükre.

A ch-aviation.com szerint ezt az igazgató jelentette be az Arabian Aerospace portálnak, de arról nem tudni, hogy a 11 darabos rendelésből a többi példánynak mi a sorsa.

Azonban a tavaly ősszel bemutatott új stratégia szerint (amellyel a veszteségbe sodródott jordán nemzeti légitársaság költségcsökkentést és menetrend-átszervezést hajt végre) bár növelnék a flotta méretét 2021-ig, ebben a Dreamlinerek száma változatlan, hét darab maradna.

Tehát az új stratégia szerint a következő években sem vennének át további 787-eseket, a jelenlegi hét példány mellé.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Így vélhetően a most lemondás előtt álló egy darabon felül hátra lévő három másikat sem kérik majd, legalábbis úgy tűnik, 2021 előtt semmiképp.

Korábban Pichler közölte azt is, hogy a most elég színes keskenytörzsű repülőgépparkot is egyszerűsítenék, természetesen versenyeztetve a négy legnagyobb gyártó, az Airbus, a Boeing, a Bombardier és az Embraer különféle típusait.

Jelenleg az A319-esek, A320-asok és A321-esek mellett Embraer E175-ösök és E195-ösök is megtalálhatók a flottában. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy egységes flottára szeretnének átállni, és a növekedési stratégiát a keskenytörzsű gépparkra kívánják alapozni.

Az első 787-est egyébként 2014 nyarán vette át a Royal Jordanian, a korszerű, új generációs típussal az Airbus A330-asokat és A340-eseket váltotta le a cég.