Nem készül rövid törzsű változat az Airbus új generációs A350XWB típuscsaládjából – állítja a gyártótól származó forrásokra hivatkozva Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója.

Nem kizárt, hogy a háromféle típusváltozatban meghirdetett A350XWB program végül csak két verzióban kínálja megrendelőinek az Airbus új kéthajtóműves szélestörzsű típusát. Akbar Al Baker, a katari légitársaság vezérigazgatója nyilatkozatában úgy fogalmazott, hogy az Airbus közölte velük, nem fogják elkészíteni a 800-as szériát.

Igaz, ez a Qatar Airwayst már kevésbé érinti, hiszen a légitársaság, mint az A350XWB első és egyben legnagyobb megrendelője nemrég a nagyobb típusváltozatokra módosította az európai repülőgépgyárral kötött vásárlási szerződését. A példa ragadós, többek között a líbiai Afriqiyah Airways is a nagyobb szériára konvertálta megrendelését a tavalyi év végén.

Hivatalos bejelentés ugyan nem érkezett a toulouse-i gyár részéről, de iparági szakértők szerint annak alapján, hogy ebben a kategóriában hatékonyabbak a nagyobb, 300-350 utasüléssel üzemeltethető variánsok esélyes a 270 üléses 800-as széria fejlesztési programjának blokkolása, ami persze maga után vonhatja, hogy az A330-as család releváns tagja valamilyen formában mégis nagyobb volumenű frissítésen essen át.

Az utóbbi időben az Airbus láthatóan nagyobb hangsúlyt fektetett a hosszabb törzsű verziókra, amelyeken a megrendelők igényére teljesítménynövelést is végrehajtottak. Árulkodó jel lehet továbbá, hogy a tervek szerint az idei évben levegőbe emelkedő prototípus (MSN001) is 900-as szériaváltozat. A forgalomba állítás sorrendjében is első a 287.7 millió dollár listaárú A350-900XWB, amely az ütemterv szerint 2014-ben már szolgálatba is áll a Qatar Airways színeiben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A megrendelésszámok ugyancsak jól tükrözik azt, amely a szakértők szerint a nagyobb utasbefogadóképességű verziók felé billenthetik a mérleget, mivel a 800-as széria rendelésállománya mindössze 92 gépes, szemben a nagyobb 900-aséval, amelyre már 395 darab légitársasági igény érkezett, de a legnagyobb típusváltozatból, a várhatóan 2017-ben forgalomba álló 1000-es szériából is többet, egész pontosan 105 darabot értékesített az Airbus.

A gyár szóvivője útján igyekezett eloszlatni az A350-800-as programja kapcsán keletkezett kételyeket. Stefan Schaffrath azt mondta, hogy a 800-as verzió, amelyet 2016-ban készülnek forgalomba állítani kulcsfontosságú tagja a következő generációs A350-es típuscsaládnak.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!