A reptér üzemeltetője nem működik együtt megfelelő mértékben a Qantasszal, ezért a légitársaság úgy döntött, nem indít onnan több interkontinentális járatot.

Minden, új interkontinentális bővítési tervet jegel az ausztrál cég a kontinens negyedik legnagyobb városának repteréről. Erről maga a légitársaság első embere beszélt egy, a befektetőknek tartott, az első negyedévet értékelő konferencián.

“A nyugati hub koncepciója, jó és életképes, ezt mutatja a Perth-London járat sikeressége is, de szükségünk van a reptér közreműködésére is” – mondta el Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója.

A Qantas első Boeing 787-9-es Dreamlinere. Fotó: Qantas

Hozzátette, a jelenlegi döntés mellett nyitottak a megoldásra, ami ha megszületik, felülvizsgálják a további hosszútávú járatok nyitásának lehetőségét.

Az eddigi tervekben ugyanis szerepelt egy Perth-Johannesburg járat beindítása, amelyet a jó csatlakozási lehetőség érdekében a reptér új, főképp belföldi járatok fogadására és indítására használt négyes számú termináljáról üzemeltetne a cég.

Az üzemeltető azonban ezt a koncepciót konzekvensen elutasította, és csak a repülőtér átellenes oldalán található régi, egyes terminálról engedte volna a járat beindítását, hogy az oda érkező, átszállni akaró ázsiai utasoknak kedvezzen.

A vezetőség továbbra is köti az ebet a karóhoz, még annak ellenére is, hogy a Qantas Perth-London és Perth-Szingapúr járata a négyes terminál nemzetközi oldaláról üzemel, amit tíz és fél millió amerikai dollárért építettek ilyen célokra, az helyi önkormányzat támogatásával.

A közvetlen Perth-London útvonal beindítása után meglebegtetett, Perth-Párizs útvonal is kútba eshet a mostani döntéssel, így Franciaország igen komoly nemzetközi összeköttetéstől eshet el.