Nem talált olyan anyagfáradásos hibát a Southwest Airlines a hajtóművekben, amely olyan súlyos hajtóműhibához vezetne, amely miatt egyik utasuk életét vesztette. Eközben a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) sürgetni kezdte a többi légitársaságot a vizsgálatok befejezésére.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség szerint a Southwest Airlines befejezte az összes, flottájában lévő CFM56-7B hajtómű átvizsgálását, de nem talált olyan anyagfáradásos hibát, amely olyan balesethez vezetne, mint amiben egyik utasuk áprilisban életét vesztette. Ugyanakkor a légitársaság több tucat lapátot küldött a General Electricnek átvizsgálásra. (A CFM az amerikai General Electric és a francia Safran közös vállalkozása).

A Szövetségi Légügyi Hivatal a baleset után azonnali átvizsgálást írt elő a ventilátorlapátokra, ezt később az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is átvette azzal a módosítással, hogy nem egyszeri, hanem rendszeres vizsgálatokat írt elő az üzemeltetőknek. Ez a hajtóműverzió a Boeing 737-esek NG egyes változataiban teljesít szolgálatot. A hajtóműgyártó kalkulációi szerint a direktívában meghatározott átvizsgálást az USA-ban üzemelő 352, világszerte pedig 681 darab hajtóművön kell elvégezni.

Az NTSB elsődleges vizsgálatai szerint a bal oldali, egyes hajtómű első lapátsorának 13-as számú lapátja anyagfáradás miatt válhatott le a tengelyről, melynek következtében a hajtómű teljes beömlőnyílása és a hajtómű borításának egy része leszakadt.

A hajtóműről leszakadó alkatrészek a gép törzsén és a bal szárnyon is több helyen sérülést okoztak, valamint az utaskabin egyik bal oldali ablakát betörték. Az érintett ablaknál ülő utast a hirtelen nyomásesés részben kiszippantotta a repülőgépből, és bár utastársai később visszahúzták, a nő belehalt a súlyos sérülésekbe.

Eközben az FAA közleményében jelezte, sürgetni kezdte azokat a légitársaságokat, akik még nem végeztek az átvizsgálással, bár arra június 30-ig még van idejük.