Egyelőre nem tudni, hogy ki fogja kifizetni a gyártóknak annak a 200 gépnek az árát, amit Irán rendelt az Airbustól, az ATR-től és a Boeingtől.

 | © AIRportal.hu

Bár már az első néhány darabot átvette Irán az Airbusszal és az ATR-rel kötött százdarabos géprendelésből, a pénzügyek valahogyan nem akarnak egyenesbe kerülni. Az Avation Voice szerint konkrétan a mai napig nem tudni, hogy kik és milyen formában fogják finanszírozni a gépeket, mivel Irán még nem talált erre partnert.

Ali Abedzadeh, iráni vidékfejlesztési miniszter, az Iráni Polgári Repülési Szervezet vezetője a lap szerint azt mondta a Tasnim hírügynökségnek, hogy a gyártók már bejelentették, hogy készek néhány gépet finanszírozni. Egyelőre hét gépet vettek át (három Airbust és négy ATR-t), amelyeket a gyártók finanszíroztak.

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy már zajlanak a tárgyalások a külsős partnerek bevonásáról, de konkrét neveket nem említett. Korábbi bejelentés szerint nemzetközi tendert írtak ki a témában, amelyre a hírek szerint kilenc társaság jelentkezett Japánból, Norvégiából, Dániából, Írországból, Kínából és az Egyesült Királyságból. Annyit tudni, hogy az illetékes minisztérium visszautasította az UK Export Finance ajánlatát.

Irán még tavaly állapodott meg az Airbusszal, az ATR-rel és a Boeinggel mintegy 180 gép beszerzéséről mintegy 40 milliárd dollár értékben. Az ügyletet az tette lehetővé, hogy az Egyesült Államok és Európa feloldotta a gazdasági szankciókat az országgal szemben, miután az leállította atomprogramját.

MEGOSZTÁS