A Paris Air Show harmadik napján is folytatódott a meggyőző Boeing fölény ami az üzletkötések és a megrendelt repülőgépek darabszámát illeti. Az amerikaiaknak sikerült Dreamlinereket is értékesíteni és több légitársaság konvertálta korábbi MAX-megrendeléseit a show első napján bejelentett 737 MAX 10-es változatra.

Forrás: Boeing | © AIRportal.hu

Forrás: Boeing

A párizsi légiszalon harmadik reggelén rögtön egy szélestörzsű megrendeléssel indította a napot az amerikai repülőgépgyártó. Közlésük szerint az EL AL Israel Airlines véglegesítette 2015-ben tett szándéknyilatkozatát.

A légitársaság két darab Boeing 787-8 és egy darab hosszabb törzsű Boeing 787-9 Dreamliner kötelező érvényű megrendeléséről állapodott meg a gyártóval. Az üzlet értéke listaárakon számítva 729 millió dollár. Ezzel a megrendeléssel együtt hat darab Boeing 787-es érkezik a gyárból a légitársaság flottájába, valamint további hét Dreamlinert lízingelnek.

Az AerCap lízingcég jelentette be, hogy két korábban megrendelt 737 MAX gépét az olasz Neos veszi bérbe. A Milánó-Malpensa bázisú légitársaság az első MAX üzemeltető lesz az országban, a tervek szerint 2019-ben veszik át gépeiket.

Újabb MAX megrendelő fedte fel kilétét a Mauritania Airlines személyében. A légitársaság már korábban megrendelt egy darab 737 MAX 8 listaáron 112,4 millió dollár értékben, azonban eddig a gyártó könyveiben a rendelést egy meg nem nevezett ügyfélhez sorolták.

Tizenkét darab Boeing 737 MAX megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a Los Angeles központú Air Lease Corp. (ALC). A Steven F. Udvar-Hazy nevével fémjelzett lízingcég öt Boeing MAX 7 és hét 737 MAX 8 repülőgépre nyújtott be igényt listaárakon 1,2 milliárd dollár értékben. Az ALC ezekkel együtt már 130 darab MAX-re rendelkezik megrendeléssel.

Több légitársaság konvertálta korábbi MAX rendeléseit a legnagyobb Boeing 737 MAX 10-es változatra.

Forrás: Boeing | © AIRportal.hu

Forrás: Boeing

A kínai Donghai Airlines korábbi tíz darabos 737 MAX megrendelését a Paris Air Show első napján bejelentett legnagyobb változatra, a 737 MAX 10 típusra konvertálta. A megrendelés értéke 1,2 milliárd dollár, melyet a szerződés véglegesítésekor jelenítenek meg a Boeing könyveiben.

Szintén a már meglévő tíz darabos 737 MAX megrendelését változtatta legnagyobb 737 MAX 10 változatra a Malaysia Airlines, az üzlet értéke listaárakon 1,25 millió dollár.

Tíz darab 737 MAX 10 repülőgép megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a kínai Xiamen Airlines. A listaárakon 1,2 milliárd dolláros üzletet még jóvá kell hagynia a Xiamen és az anyavállalat China Southern Airlines igazgatóságainak, valamint a kínai kormánynak. A légitársaság már rendelkezik érvényes megrendeléssel a 737 MAX típusra, a most megrendelt új gépek a Hebei Airlines és a Jiangxi Airlines leányvállalatokhoz kerülnek.

Tizenöt darab korábbi 737 MAX-re szóló megrendelését konvertálta a legnagyobb MAX 10-es változatra a panamai Copa Airlines.

Forrás: Boeing | © AIRportal.hu

Forrás: Boeing

Még tíz darab Airbus A321-est rendelt a Wizz Air

Váradi József Wizz-vezérigazgató és John Leahy az Airbus értékesítési elnökhelyettese az aláírást követően. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Váradi József Wizz-vezérigazgató és John Leahy az Airbus értékesítési elnökhelyettese az aláírást követően. (Fotó: Airbus)

Amint arról külön hírünkben is beszámoltunk, tíz darab Airbus A321ceo (azaz még a jelenlegi hajtóműves változat) kötelező érvényű megrendeléséről írt alá megállapodást A Wizz Air és az európai repülőgépgyártó.

A repülőgépeket a Wizz eddigi gépein is alkalmazott IAE International Aero Engines AG V2500 hajtóműveivel szerelik fel. A most megrendelt tíz darab A321-es a neók érkezéséig, a következő két évben csatlakozik a Wizz Air flottájához. A Wizz Air 2015-ben állapodott meg az Airbusszal 110 darab új generációs hajtóművekkel felszerelt A321neo repülőgép megvásárlásáról, melyből az első 2019-ben érkezik a low-cost cég flottájába.

Két darab Airbus A330-200-as szélestörzsű repülőgép kötelező érvényű megrendeléséről írt alá megállapodást a portugál Hi Fly az európai gyártóval. A gépeit wet-lease konstrukcióban (azaz személyzettel és karbantartással együtt) charter járatokra, kormányok és más légitársaságok részére bérbe adó légicégnek ez az első direkt rendelése a gyártótól. A Hi Fly flottájában jelenleg 14 darab szélestörzsű Airbus repülőgép teljesít szolgálatot. A most megrendelt gépeket 18 business és 256 turista osztályú üléssel szerelik fel.

Bár nem új üzlet, de fontos hír az Airbustól, hogy megvan az első európai A321neo üzemeltető: az izlandi low-cost WOW air a Paris Air Show harmadik napján vette át elő új generációs hajtóművekkel felszerelt A321neo repülőgépét. A repülőgépre a CFM LEAP-1A hajtóműveit szerelték fel. A gépet az amerikai Air Lease Corporation lízingcégtől bérli az eddig 15 darab keskenytörzsű Airbust üzemeltető légitársaság.

B-J: Skuli Mogensen, a WOW air tulajdonosa és vezérigazgatója, Gael Meheust a CFM International elnök-vezérigazgatója, John Leahy az Airbus értékesítési alelnöke, Steven F. Udvar-Házy az Air Lease Corporation elnöke. | © AIRportal.hu

B-J: Skuli Mogensen, a WOW air tulajdonosa és vezérigazgatója, Gael Meheust a CFM International elnök-vezérigazgatója, John Leahy az Airbus értékesítési alelnöke, Steven F. Udvar-Házy az Air Lease Corporation elnöke.

Két darab Q400-as regionális repülőgép megrendeléséről írt alá szándéklevelet a Bombardier Commercial Aircraft és a dél-afrikai CemAir, az üzlet értéke listaárakon 65 millió dollár.