A Lufthansa mégsem vásárol részesedést a Scandinavian Airlines-ban, inkább az együttműködésüket próbálják mélyíteni – jelentette be Carsten Spohr, a német légitársasági csoport vezérigazgatója.

 | © AIRportal.hu

A vezérigazgató a ch-aviation szerint úgy fogalmazott, hogy megváltoztatták a korábbi terveiket, bár arról nem beszélt, hogy a Brussels Airlines fennmaradó részének megvásárlása továbbra is napirenden van-e.

A németek ahelyett, hogy részt vásárolnak a SAS-ban inkább együttműködésekkel kötnék szorosabbra a két cég együttműködését.

A tárgyalások ősz óta folytak a felek között hírügynökségi jelentések szerint. Az egyik kimenetel az lehetett volna, hogy a Lufthansa részesedést szerez a SAS-ban, így azt az Eurowingset kiszolgáló diszkont légitársasággá tették volna. Ez így elmarad, de vélhetően code-share megállapodásokon keresztül még segíthetik a SAS-t és javíthatják az Eurowings teljesítményét is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Brussels Airlinesban a Lufthansa-csoportnak jelenleg 45 százalékos részesedése van, most azt tervezik, hogy megvásárolják a fennmaradó 55 százalékot. A brüsszeli légitársaságra az üzleti utasok és a zaventemi bázis miatt fájhat a foga a Lufthansának.

Karl Ulrich Garnardt, a Lufthansa-csoport Eurowingsért felelős vezetője Berlinben a Nemzetközi Turisztikai Kiállításon (ITB) beszélt először arról, hogy Európa harmadik legnagyobb diszkont légitársasága szeretne lenni. Akkor az AIRportal.hu kérdésére kifejtette, hogy nem céljuk befogni a legnagyobb Ryanairt és az easyJetet, mivel az Eurowingsnek tavaly 20 millió, az ír diszkontnak 100, míg az angolnak 60 millió utasa volt. De a német piaci szerep megerősítése után már az európai és Európán kívüli erősödésre is hangsúlyt fektetnek majd.