Elsősorban oktatásra, illetve jogalkotásra van szükség ahhoz, hogy a drónipar biztonságosan és fenntarthatóan fejlődjön és egészítse ki a jelenlegi szállítási formákat – mondta Céline Houricade, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) áruszállítással foglalkozó szakértője.

A genfi központban tartott konferencián azt mondta, a drónoknak jelenleg az árufuvarozásban veszik nagy hasznát és a fejlődés is ebben az iparágban lehet a legnagyobb. Kiemelte, hogy Afrikában a gyógyszerek házhoz szállításában voltak kedvező tapasztalataik.

A további fejlődéshez azonban további lépések szükségesek: elsősorban oktatásra és jogalkotásra van szükség, hogy a fejlődés biztonságos és fenntartható ipart hozzon létre, amelyben már az olyan nagy integrátorok, mint a UPS, vagy a DHL is részt vesz. Ők azért is lépnek be, mert a vezetőt igénylő repülőgépeket hamarosan elkezdik vezető nélkülivé alakítani, ebben pedig már a csomagszállítók is érdekeltek.

A felhasználók között jelentek meg a légitársaságok mellett a repülőterek is, mivel hatékonyabban tudják a repülőteret, és környezetét ellenőrizni.

Rob Eagles, az IATA légiforgalmi irányítási vezetője a konferencián azt hangsúlyozta, hogy jelenleg három fő feladaton dolgoznak: a drónüzem biztonságossá tételén, a forgalomirányításba integrálásán, illetve a jogi környezet megteremtésén.

Kifejtette, hogy az ENSZ repülési szervezetével együtt oktatóvideókat és kampányokat szerveznek, hogy a kikapcsolódási célú drónozás – amely jelenleg a legelterjedtebb és nincs is kimutatás arra, hogy mennyi ilyen drón van forgalomban – biztonságosabb legyen. Megemlítette, hogy már 90 országban van drónokra vonatkozó szabályozás.

Hangsúlyozta, hogy a légiforgalom szervezésében új technológiákra, szabályokra és eljárásrendekre van szükség ahhoz, hogy integrálni tudják a drónok közlekedését, ebben a világ legnagyobb szervezeteivel (ACI, ICAO, CANSO, FAA, EASA) dolgoznak együtt.