Jövő hónapban teljesítheti első felszállását a második A350XWB prototípus, amelyet követően nem sokkal az első utaskabinnal is berendezett gép is csatlakozik a berepülő program flottájához. Az első sorozatgyártott példány végszerelése pedig az év végén veheti kezdetét, hogy az indító légitársaság 2014-ben már át is vehesse vadonatúj szélestörzsű típusát.

Minderről Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója számolt be, aki nemrég maga is részt vett az A350-900XWB (MSN1) egyik Délnyugat-Franciaország feletti három órás tesztrepülésén. Az európai repülőgépgyár első számú vezetője ezután nyilatkozva mondta el, hogy terveik szerint a második, MSN3-as prototípus októberben viheti végbe első felszállását.

Az Airbus öt darab A350XWB-t épít 2500 órás berepülési programja számára. Ebből az első, amelyet már teljes utaskabinnal szerelnek az MSN2 gyári számú repülőgép lesz, de ennek elkészültéről, illetőleg a berepülő flottához való csatlakozásának várható idejéről Brégier egyelőre nem közölt konkrétumokat, csupán annyit mondott, hogy az MSN3-as után csatlakozik a programhoz.

Az A350XWB (MSN1) június 14-én, még a párizsi légi szalon nyitánya előtt emelkedett először magasba. A toulouseiak büszkesége azóta már több mint 150 órát töltött a levegőben és a gyáriaktól érkező információk alapján jól is teljesít. Brégier szerint pedig már most, pályafutása kezdeti szakaszában meglepően kiforrott konstrukciónak ígérkezik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Berepülés közben az MSN1-es A350XWB. (Fotó: Airbus)


Az Airbus eddig összesen 682 darab rendelést kapott a háromféle típusváltozatban kínált A350XWB családjára. A legkevésbé kapós a rövid törzsű 800-as széria, amelyre mindössze 89 foglalás érkezett, de az Airbus továbbra sem készül leállítani a programot. Mint mondják, marad a 800-as.

Az első sorozatgyártott A350-900XWB végszerelése az idei év végén veszi kezdetét. A típust indító légitársaság a Qatar Airways lesz, amely 2014 második félévében veheti át első A350XWB utasszállítóját. A forgalomba bocsátási sorrendben a következő széria a 800-as lesz várhatóan 2016-ban, majd a leghosszabb törzsű 1000-es 2017-ben.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!