Európában elsőként Olaszországból indulhatnak majd el a Virgin Galactic kereskedelmi célú szuborbitális repülései.

Virgin Spaceship Unity “vitorlázó” üzemmódban leszálláshoz készülődik. (Forrás: Virgin Galactic)

Az öreg kontinensen elsőként Olaszországból indítja majd be az űrturizmust a brit milliárdos, Richard Branson cége, a Virgin Galactic.

A repüléseket a Puglia régióban található kisebb repülőtér, Marcello Arlotta helyén felépített bázisról indítják majd, és az “űrjáratok” ide is térnek majd vissza.

Az új, kisebb űrbázis, melynek építésére a Virgin Galactic már leszerződött az Altec-kel, nem csak az űrturisták igényeit szolgálja majd. Kisebb műholdakat, űrhajós kiképzési célú repüléseket is indítanak majd innen, és akár kereskedelmi néhány repülőjáratot is fogadhat majd a reptér.

A bázisról a tervek szerint 2020-ban indulhatnak majd el az első rakéta-hajtású, szuborbitális repülések a Virgin Galactic eszközeivel – írja az olasz Repubblica.it.

Űrbázis rakéta indító platform nélkül

Richard Branson cége jól fizető ügyfeleit nem a klasszikus, hordozórakéta-központú módszerrel juttatja majd a levegőbe, hanem egy teljesen egyedi elképzelés alapján, repülőgéppel.

Az elképzelés szerint a dupla törzsű, külön erre a célra tervezett, WhiteKnightTwo nevű repülőgép szárnya alatt juttatják fel tíz-tizenkétezer méteres magasságba a rakétahajtású, VSS Unity-nek keresztelt űreszközt, amely ezután saját erőből folytatja útját, és áll szuborbitális pályára, fedélzetén hat utassal és két főnyi személyzettel.

Üzemanyagának elfogyasztása után a Unity siklórepülésben folytatja útját, és visszatér a kiindulási reptérre, ahol normál repülőgépekhez hasonlóan futópályára száll le.

Virgin Mothership Eve a Virgin Spaceship Unity első repülése a Mojave sivatag felett, 2016. szeptember 8-án. (Forrás: Virgin Galactic)

Nem volt problémamentes a fejlesztés

A Virgin Galactic-nek nem a VSS Unity az első tesztrepülőgépe, az eredti, VSS Enterprise nevű eszköz ugyanis 2014-ben egy tesztrepülés során megsemmisült, az egyik pilóta meghalt, társa pedig súlyos sérüléseket szenvedett.

A vizsgálat megállapította, hogy a gép függőlegesre állítható szárnya, amely a visszatéréskor fékezésre hivatott, a repülés rossz szakaszában, közvetlen a WhiteKinghtTwo-ról való leválás után állt függőleges helyzetbe, ez okozta a gép szétesését.

A baleset komolyan visszavetette a programot, de azt nem állították le. Az utód VSS Unity idén április elején teljesítette első rakétameghajtásos repülését, és ha minden a tervek szerint alakul, 2020 előtt az USA-ból már megindulhat az űrturizmus.

Aki kedvet kapott egy ilyen kalandhoz körülbelül 250 000 amerikai dolláros ártól már válthat jegyet valamelyik járatra.