A nagyra nőtt indiai fapados, az IndiGo ötven Airbus A330neót készül rendelni egyes hírek szerint, miután megvizsgálta a Boeing 787-est és az Airbus A350-est is. A légitársaság európai járatokat szeretne indítani, ahogy a Singapore Airlines résztulajdonában álló, ugyancsak indiai Vistara is, amely szintén szélestörzsű gépek beszerzésén gondolkodik.

Hírek szerint az A320neók után A330neók is jöhetnek a fapadoshoz (Fotó: Airbus)

Akár ötven Airbus A330neót is rendelhet nemsokára az IndiGo – értesült a Bloomberg hírügynökség.

A jelenleg már mintegy százötven A320ceo és neo típusú gépet üzemeltető fapadosról már korábban is érkeztek hírek, amely szerint A330-200-asokkal, tehát a régebbi verzióval képzelnék el az európai és távol-keleti járatokat, belépve a hosszú távú diszkont járatok piacára. Az ötven A330neo közül nem mind lenne kötelező érvényű, egy része opció volna.

Az IndiGo a Boeing 787-est és az A350-est is vizsgálta, és azért rendel inkább A330neókat, mert az A320-as típusról könnyű átképezni a pilótákat, illetve hamar elérhetőek új példányok

– nyiltakozták a névtelenséget kérő, az ügyre rálátó források a portálnak. Azt nem tudni, hogy az A330neo mely változata érdekli a légitársaságot, bár a hírügynökség a kisebbik változat, a -800-as alapján számolt 13 milliárd USA-dolláros listaárat ötven példányra.

Várhatóan idén júniusban jelentik be a szerződést, de most természetesen sem az Airbus, sem a légitársaság nem kommentálta a híreket. Ismert, az IndiGo még mintegy 400 darab A320neót vár az európai gyártótól.

Forrás: Airbus

Mozgolódik a Vistara is

Eközben egy másik indiai cég, a Singapore Airlines és a Tata közös tulajdonában álló Vistara is nagy megrendelésre készül, keskeny- és szélestörzsű típusokból is bevásárlásra készül ez év végéig a flightglobal.com cikke szerint.

A Vistara vezetője azt közölte, hogy a beszerzendő szélestörzsűekkel Európába és Észak-Ázsiába közlekednének majd.

A Vistara is szélestörzsűekkel bővítené a flottát (Fotó: Airbus)

A még csak belföldön üzemelő légitársaság épp arra készül, hogy kilépjen a nemzetközi piacra, az idei második félévre tervezik a regionális megjelenést, miután az indiai hatóságok könnyítettek a korábbi szabályozáson.

E szerint eddig csak a minimum öt éve és legalább húsz repülőgépes flottával működő légitársaságok indíthattak nemzetközi járatokat.

A Vistara vezérigazgatója az új beszerzés kapcsán nem említett részleteket, de a Bloomberg egy korábbi cikkében névtelenséget kérő források azt mondták, hogy ötven keskenytörzsű és tíz szélestörzsű gépet szerezne be a Vistara.

Ami a típust illeti, a források szerint a 737 MAX és a 787-es éppúgy versenyben van a Vistaránál, mint az A320neo és az A330neo.

A légitársaság egyébként jelenleg A320-üzemeltető, és nem fapados, hanem teljes szolgáltatást nyújtó cég, üzleti osztállyal a gépek fedélzetén. Code-share megállapodása van a Singapore Airlinesszal és a Silk Airrel, valamint interline-egyezménye az All Nipponnal, a Qatarral, az Air France-szal és a KLM-mel, valamint a Japan Airlines-szal és a British Airways-zel.