Ötvenöt százalékkal emelkedett az ír Ryanair adózott eredménye az első negyedévben az előző évihez viszonyítva, de az év végi kilátások nem változtak.

Európa legnagyobb diszkont légitársasága lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a június 30-ával végződött első pénzügyi negyedévben kerek 35 millió utast szállítottak, ez 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Ebből fakadóan az árbevétel is nőtt, 12 százalékkal 1,9 milliárd euróra.

Mivel a társaság egy utaskilométerre vetített üzemelési költsége (a kerozint is ide számítva) 6 százalékkal mérséklődtek, és az átlagos jegyár is szolid növekedésnek indult (1 százalékkal 40,30 euróra változott) nem csoda, hogy a Ryanair sokkal jobban teljesített, mint egy évvel korábban.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu


Az adózott eredmény a közölt adatok szerint a tavalyi első féléves 256 milliós adózott eredmény után idén 397 milliós nyereséget könyvelhettek el, ami 55 százalékkal haladja meg a 2016 első negyedévi adatot. Ennek nyomán pedig nőtt a Ryanair profitmarzsa is 15-ről 21 százalékra.

Elemzésében a Ryanair azt írta, adataikat némileg torzítja, hogy tavaly a húsvét nem az első negyedévbe esett, idén viszont igen. Emellett a gyengülő font is negatívan befolyásolta az üzletmenetet, ezeket viszont többnyire ellensúlyozta, hogy a kerozinszámla annak ellenére csökkent, hogy a forgalom 12 százalékkal bővült.

A kimagasló számok ellenére a Ryanair nem változtatott az év végi pénzügyi kilátásain, továbbra is az 1,4-1,45 milliárd eurós sávba várják a pénzügyi év végén az adózott eredményt. Ennek oka, hogy az árverseny továbbra is erős marad, és nincs semmilyen kilátásuk a második félévre.

A Brexit-folyamatokkal kapcsolatban az elemzésben is figyelmeztettek, hogy ha nem lesz 2018 második negyedévében tiszta kép arról, hogy hogyan oldják meg az unió és az Egyesült Királyság légiügyi kapcsolatait, akkor akár az összes gépüket kivonhatják a szigetország repülőtereiről, és azokat a kontinentális Európában lévő légikikötőkbe helyezhetik át.

MEGOSZTÁS