A Qantas jelentősen bővíteni szeretné európai hálózatát a 2022-ben érkező, nagyobb hatótávolságú repülőgépekkel, így visszakerülhet a menetrendbe a frankfurti járat, de Párizs és New York is érdekli az ausztrál légitársaságot.

Erről Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója beszélt az IATA sydney-i éves közgyűlésén újságírónak. Mint mondta, a Perth és London közti járat sikerén felbuzdulva szeretnének újabb ultrahosszútávú járatokat indítani, a perth-i, 17 és fél órás járat ugyanis – mint fogalmazott – az első naptól nyereséges, amire az ő emlékei szerint nem volt még példa.

Ez is bizonyítja, hogy a stratégia működőképes, és egy jó üzleti tervvel kiegészülve nyereségesen lehet üzemeltetni ezeket a járatokat. Az újabb tervek között 2022-es londoni bővülés szerepel, mivel a résidőket már megszerezték, így Perth mellett Brisbane-ből, Sydney-ből és Melborune-ből is szeretnének járatot nyitni.

Az első nonstop Perth-London járatot a légitársaság speciális festésű Boeing 787-9 Dreamlinere teljesítette. (Forrás: Qantas)

Emellett további terveik között szerepel a párizsi megnyitása és a frankfurti járat újranyitása is, sőt, az Egyesült Államokban is szeretnének terjeszkedni New York-i is chicagói járatokkal. Ezekkel kapcsolatban azonban Alan Joyce részleteket nem mondott.

Ez a magyar utazók számára is újabb opciót jelenthet, bár a járatok hosszúsága még kérdéses. Jelenleg dubaji, londoni, vagy dohai átszállással lehet elérni a legkönnyebben Ausztráliát, az utazási idő 22-23 óra körül alakul. New Yorkba Budapestről nagyjából 9 óra az út.

Ehhez azonban újabb gépekre lesz szüksége a Qantasnak, és ebben számít a Boeing és az Airbus segítségére is. Korábban arra kérte a cégeket, hogy csináljanak olyan gépeket, amelyekkel ezek az ultrahosszú járatok 300 utassal képesek megállás nélkül repülni. A London-Perth járatot jelenleg Boeing 787-9-es Dreamlinerekkel repülik, de már az Airbus is bejelentkezett azzal, hogy vizsgálják az 1000-es A350-es hatótávjának növelése.