Több nagyméretű roncsdarabot is találtak a mentőcsapatok a tenger fenekén amelyek feltehetően az Air Asia A320-ából származnak.

Egy ehhez hasonló repülőgép csapódott tengerbe december 28-án. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Egy ehhez hasonló repülőgép csapódott tengerbe december 28-án. (Fotó: AIRportal.hu)

Az indonéz kereső és mentőcsapatok a térségben uralkodó rossz időjárás ellenére a hétvégén is folytatták az Air Asia a Jávai tengerbe zuhant Airbus A320-asának keresését. A hatóságok szonárokkal ellátott hajókat és kisméretű távirányítású tengeralattjárókat vetettek be a tenger fenekére merült, nagyobb méretű roncsok felkutatására.

Szombaton három, vasárnap pedig további három nagyméretű roncsot találtak a tengerfenéken nem messze egymástól, ezek egyike csaknem 10 x 5 x 2,2 méter méretű.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A roncsok körülbelül 30 méteres mélységben vannak, azonban a térségben uralkodó viharos időjárás miatti nagy hullámzás és a víz alatti alacsony látástávolság miatt a búvárokat még nem tudták leküldeni a roncsokhoz, de a hatóságok feltételezik, hogy a tárgyak a tengerbe csapódott A320-as darabjai.

A repülőgép adatrögzítőit egyelőre azonban nem sikerült lokalizálni, annak ellenére, hogy normális esetben mind a repülési adatokat, mind a pilótafülkében folytatott kommunikációt rögzítő „feketedobozok” a víz alatt is észlelhető jeleket bocsátanak ki. Ezeket a jeleket a roncsok közelében már észlelnie kellene a műszereknek, különös tekintettel arra, hogy a tenger csak 30 méter mély a helyszínen.

Újabb áldozatokat és a felszínen úszó kisebb repülőgép darabokat is kiemeltek a tengerből

A kereső és mentőcsapatok összesen már több, mint 30 áldozatot találtak meg és emeltek ki a tengerből. Az áldozatokat az indonéziai Surabaya-ba szállították azonosításra.

Heves viharba repült bele a repülőgép

Az MTI híre szerint szélsőséges időjárási körülmények idézhették elő az egy hete a Jávai-tengerbe zuhant utasszállító tragédiáját – jelentette be vasárnap az indonéziai meteorológiai szolgálat, miután kielemezte a térségben a tragédia idején rögzített időjárási adatokat. Az ügynökség hangsúlyozta, hogy ez az egyike a lehetséges okoknak, amely a rendelkezésre álló meteorológiai adatokon alapul.

Helyi idő szerint múlt hét vasárnap hajnalban az tűnt el a légiforgalmi irányítás radarjairól és szakadt meg a rádió-összeköttetés Indonesia AirAsia nevű légitársaság PK-AXC lajstromjelű Airbus A320-216 típusú repülőgépével, mely az indonéziai Surabaya-ból tartott Szingapúrba. A QZ-8501 járat 155 utassal és 7 fős személyzettel FL320-as magasságon repült, amikor a Pulau Belitung szigettől 95 tengeri mérföldre délkeletre, térségben uralkodó heves viharok miatt a személyzet 38.000 lábra történő emelkedésre és kerülő manőverre kért engedélyt. Ezt követően szakadt meg a rádió kapcsolat a repülőgéppel. A repülőgép roncsaira csak két nap után akadtak rá az indonéz kereső és mentőcsapatok.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!