Az Ausztrál Verseny- és Fogyasztóvédelmi Bizottság, az ACCC (Australian Competition and Consumer Commission) elnöke, Rod Sims bejelentette, kiadták az ideiglenes engedélyt arra, hogy a Qantas és az Emirates tovább bővíthesse együttműködését – adta hírül a TTG Hungary Hírlevél.

Bár a tervezett szorosabb szövetséget – különösen a menetrend és a jegyárpolitika összehangolása tekintetében – még az ausztrál államnak, illetve az ottani légügyi hatóságnak is jóvá kell hagynia, Alan Joyce, a Qantas Group vezérigazgatója szerint a mostani döntés többek között már lehetővé teszi a két légitársaság számára, hogy az idei nyári menetrendi időszak kezdetétől, március 31-től utasaik egymás internetes honlapjain kölcsönösen helyet foglalhassanak a közös útvonalhálózatuk egy részére.

Ugyancsak jelentős előrelépésnek számít, hogy átjárhatóvá tették egymás ügyfelei számára a törzsutasrendszerüket. Az egyik legfontosabb változás az lesz, hogy áprilisban az ausztrál nemzeti fuvarozó londoni járatai Szingapúr helyett már Dubaiban szállnak majd le, miközben az onnan induló Emirates-járatok révén, 33 európai célpont nyílik meg számára. A megállapodás ugyanakkor Dubaj felől heti 98 járatot tesz lehetővé Ausztrália öt legnagyobb városába.

A tervek szerint a Dubaj–London járatokon naponta tízszer, váltakozva repülnének a Qantas és az Emirates gépei. Az azonos szolgáltatást többek között az is garantálja az utasok számára, hogy ezen az útvonalon mindkét légitársaság Airbus A380-as óriásgépeket üzemeltet. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy ezzel a megoldással jelentősen meg tudják növelni a hatalmas gépek átlagos férőhely-kihasználtságát. Dubai International Airport 3-as terminálján egyébként kizárólag az Emirates és a Qantas A380-asait fogadják és indítják majd.

A további férőhely-megosztási (code-share) megállapodások révén hatékonyabban repülhetnek majd Afrikába, a Közel-Keletre, illetve Ausztrália és Kelet-Ázsia között is. Az Új-Zélandra közlekedő járatok esetében külön koordinációs megállapodásra lesz szükség, azonban ehhez még nem érkezett meg az illetékes hatóságok engedélye. A tavaszi változások kétségtelenül érzékenyen érintik az ausztrálok korábbi partnereit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Qantas és a British Airways 17 éve kötött egy olyan megállapodást az Ausztrália és az Egyesült Királyság közti repülésekről (Szingapúron keresztül), mely alapján az ausztrál utasoknak Londonon át volt lehetőségük továbbutazni Európába. A március végével lejáró szerződés kiterjedt a hongkongi és bangkoki járatok összehangolására is. Hasonlóan lezárul április elsejével a Qantas és az Air France eddigi code-share együttműködése is, ami heti hatvan járatot érintett öt ausztrál városba (Szingapúron és Hongkongon keresztül).

A Qantas az új együttműködéstől azt reméli, hogy nemzetközi hálózata idén ismét nyereségessé válik. A légitársaság ugyanis az előző – tavaly június 30-án lezárult – üzleti évét 245 millió ausztrál dolláros adózás utáni, tehát nettó veszteséggel zárta, miközben egy évvel korábban még 250 millió dollár profitot termelt. Részben a cég megrendült pénzügyi helyzete lehetett az oka annak, hogy 2012 augusztusában a Qantas lemondta 35 Boeing B-787-es Dreamliner gépre szóló, mintegy 8,5 milliárd dollár összértékű megrendelését.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!