Üzembentartási engedélyt kíván szerezni az Amedeo lízingcég, és az A380-asait saját maga repülné légitársaságoknak.

Belépne a charter és wet-lease (ACMI) piacra az Amedeo lízingcég, saját üzembentartói engedélyt (AOC) kíván szerezni és az A380-asait így repülni különböző légitársaságoknak.

A ch-aviation.com portál cikke szerint a vezérigazgató, Mark Lapidus a The Financial Times-nak azt mondta: a jövő évben szeretnék megszerezni az AOC-t, majd pedig meglévő A380-as üzemeltetőknek vagy új érdeklődőknek adnák bérbe az óriásgépeket saját személyzettel. Az ACMI konstrukció keretében a karbantartást és a biztosítást is az Amadeo biztosítaná a gépekhez.

Önálló üzemeltetőként “uralná az eget” a lízingcég (Fotó: Airbus)

Az írországi székhelyű Amedeo jelenleg tizenkét A380-ast tulajdonol, amelyek az Emirates és az Etihad flottájában közlekednek. Azonban további húsz darabra van még megrendelésük az Airbus felé, de arról nincs hír, hogy találtak-e már bérlőt ezeknek. Ahogy arról sem, hogy ha saját üzembentartói engedélyt szereznek, akkor a használt, vagy az új A380-asaikat repülnék maguk, esetleg vegyesen.

Mark Lapidus, mint korábban megírtuk, már beszélt arról, hogy szerinte nem elég bevállalósak a légitársaságok, sokkal több cégnek megérné az A380-ast üzemeltetni, mint ahányan jelenleg teszik.

Jó döntésnek tartja azt is, hogy a portugál wet-lease specialista, a Hi Fly szintén tervezi A380-asok beszerezését, hogy légitársaságoknak repülje őket, Lapidus szavai szerint ezzel meg lehet mutatni a légitársaságoknak, hogy milyen jó géptípus.

Ismert, az A380-as jó ideje nem kapott új megrendelést, legutóbb a Dubaji Légiszalonon az Emirates végül a pletykákban szereplő nagy szerződését nem kötötte meg az Airbus jelen lévő vezetőivel. Több iparági elemző ezzel gyakorlatilag végleg le is írta a kétszintes óriástípust.