Gyakorlatilag minden szabad kereskedelmi hely elkelt a Budapest Airport új, SkyCourt (Égi Udvar) nevű új 2-es terminál épületében. A nyitás előtt három hónappal a legismertebb magyar és nemzetközi luxusmárkákat kínáló üzletek mellett egy sor új gyorsétterem és egyéb különleges csemegét kínáló, különleges vendéglátóhely belső kialakítása folyik az új terminálon.

„Minden hely elkelt” – akár ezt a táblát is ki lehetne tenni a Budapest Airport márciusban nyíló új 2-es terminál épültére a SkyCourt-ra (Égi Udvar). A mintegy 70 millió eurós (kb. 20 milliárd forint) beruházás a repülőtér „BUD Future” ötéves fejlesztési programjának a központi eleme. A SkyCourt 2011 márciusára tervezett átadásával a Budapest Airport hatalmas minőségi előrelépést tesz azért, hogy a Közép-Kelet Európai régió egyik legkorszerűbb kereskedelmi kínálatát nyújtsa a magyar és külföldi utazóknak. A 24.000 négyzetméteres teljes, öt emeletnyi alapterület 18 %-a, azaz 4 300 négyzetméter áll a kereskedelem és a vendéglátás szolgálatában, a többi az utasforgalmat és annak kiszolgálást biztosítja.

A „walk through” (átsétálós) koncepciót a nagy múltú Heinemann Duty Free cég közösen fejlesztette ki a Budapest Airporttal és sikeresen alkalmazza immár egy éve a diszkont légitársaságokat kiszolgáló Ferihegy 1 terminálon. Lényege, hogy az utas a biztonsági ellenőrzést követően csak az üzlethelyiségen keresztül sétálva ér el a tranzitba, ahonnan a beszállókapuk nyílnak. A koncepcióval közel egyharmadával sikerült növelni az eladásokat, így gyakorlatilag minden negyedik utas vásárol valamit.

Az új terminálépületben szintén közvetlenül az utasbiztonsági ellenőrzést követi a Heinemann átsétálós üzlete, majd ezután érkezik az utas a SkyCourt központi részébe. Az 1 400 négyzetméteres „walk through” duty free üzlet a Heinemann ígérete szerint szellős, átlátható és könnyen átjárható lesz, az utasok könnyű tájékozódását szolgáló eltérő színű padlózattal, amely még a nagyon siető utasoknak is egyértelmű irányt és elegendő teret biztosít.

Az indulási szint központi részén helyezkedik el egy patinás hazai márka, a Gundel kávézója. Körülötte a világmárkákat felvonultató boltoké a főszerep. A legnagyobb területen, több mint 1 400 négyzetméteren a Heinemann úgynevezett „walk through”, vagyis átsétálós koncepciójú duty free üzlete lesz, amely – Ferihegyen immár hagyományosan – külön szekciót nyit a nívós magyar termékeknek. Ezen a szinten lesz több nagy világmárka boltja is. Ilyen a Hugo Boss, Burberry, Longchamp és a Ralph Lauren divatáru üzlet, de itt lesz a Swarovski csillogó kristály bemutatóterme is. Külön „magyar sarok” képviseli a hazai luxusmárkák kínálatát. Összesen 250 négyzetméteren külön üzlethelyisége lesz a magyar borokat, szalámit, libamájat, paprikát és még sok egyéb finomságot felvonultató Hungaricumnak, valamint egy magyarországi szuveníreket árusító boltnak. A hagyomány és az elegancia képviselője lesz a repülőtéren a Herendi Porcelán Manufaktúra bemutatóterme és szalonja.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A galéria szinten kaptak helyet a legkülönbözőbb éttermek, a nemzetközi repülőtereken és pályaudvarokon is megszokott közös étkező területtel, az angolul „foodcourt”-nak nevezett résszel. A vendéglátó egységek felhozatala között a lehető legszínesebb nemzetközi kínálatra lehet számítani: a SkyCourtban ugyanúgy megtalálható lesz a távol-keleti kínálat, mint a görög vagy a hagyományos magyar konyha. A magyar repülőtéri kínálatban újdonságnak számít, hogy egyszerre két gyorsétterem is nyílik, a repülőtér által végzett felmérések szerint erre van a legnagyobb igénye az utasoknak. Egymás mellett küzd majd a vevők kegyeiért a Burger King és a Kentucky Fried Chicken.
A galéria szint két legelőkelőbb helyén, a repülőtéri forgalmi előtérre néző 20 méter magas üveg homlokzat mellett a magyar Leroy-lánc étterme és magyarországi premierként a francia Hippopotamus családi étterme kap helyet. A két étterem vendégei egy-egy belső erkélyen, a SkyCourt bal és jobb oldalán elkülönített asztaloknál élvezhetik a repülőtér életének látványát és a gasztronómiát.

A Budapest Airport a fejlesztéssel a jelenlegi évi 30-35 millió eurós kereskedelmi (tehát nem-légiközlekedésből származó) bevételét várhatóan 25-30 %-kal növelheti. Ezzel – hűen a nemzetközi élvonalhoz – tovább emelkedik a repülőtér üzemeltető cég bevételeiben a kereskedelmi rész aránya, amely a korábbi 1/3-ról közelít a 40 %-hoz.
Az új terminálépület a SkyCourt hivatalos megnyitója 2011. március 18-án, pénteken lesz, azt ezt követő hétvégén, március 19-én és 20-án pedig nyílt napok lesznek, amikor is bárki megtekintheti és bejárhatja a SkyCourtot. Ezt követően a repülőtéren működő hatóságok egy alapos biztonsági átvizsgálásnak vetik alá az épületet, hogy március 27-én már beléphessen az első utas.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!