Újabb taggal bővült az A320neo üzemeltetők egyelőre viszonylag szűk köre: a Sri Lankan is átvette neo gépét, amelyet CFM hajtóművekkel szereltek és a Garuda Citilink is neo-üzemeltető lett az elmúlt napokban.

Fotó: Sri Lankan | © AIRportal.hu

Fotó: Sri Lankan

A légitársaság közlése szerint az első A320neót a magyar származású Steven Udvar-Házy vezette lízingcégtől, az Air Lease Corporationtől bérlik. A még D-AVVQ ideiglenes német lajstrommal rendelkező gépet a Sri Lankan kétosztályos kabinberendezéssel kérte, 12 business osztályú és 138 turista osztályú helyet alakítottak ki benne.

A Sri Lankan a gépet elsősorban a járathálózat bővítésére használja fel, Indiába és a Távol-Keletre repülnek majd vele. Ebbe a munkába segít majd be a 2017 áprilisában érkező második A320neo is, amelyet a második negyedévben két A321neo is követ, de még 2017-ban megérkezik a harmadik A321neo is a társaság flottájába. A negyedik, egyben utolsó gépet 2018 első negyedévében vehetik át.

Az új repülőgépek a társaság szerint abban segítenek majd, hogy az új, gazdaságosabb üzemelést szem előtt tartó üzleti terv végrehajtható legyen. Ennek ugyanis kulcsfontosságú része a regionális járatok hatékonyabb üzemelése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ajith Dias, a légitársaság elnöke a gép átvételéről szóló közlemény szerint azt mondta, összesen 11 új járatot indítottak el 2016-ban az Indiai Óceán és a Közel Kelet országaiba, hogy kihasználják az egyre nagyobb ázsiai turizmust. Erre a feladatra a jelenlegi Airbus-flottánál jóval megfelelőbbek lesznek a hatékonyabban üzemeltethető neo gépek.

A Sri Lankan jelenleg 47 ország 101 városába közlekedtet járatokat a oneworld légiszövetség tagjaként. Flottájában csak Airbusok vannak, a 25 gépből 14 darwb A320-as típuscsaládba tartozik, a hosszútávú járatokat pedig A330-asokkal teljesítik.

A colombói légitársasággal együtt immáron tízre nőtt az A320neót üzemeltető légitársaságok száma, ha nem számoljuk a lízingcégeket.
A Sri Lankan gépe volt a hetvenedik, amelyet átadtak üzemeltetésre, eddig a legtöbbet, 14-et az IndiGo vett át, nekik van a legnagyobb, 430-as rendelésük a gépekre, mindegyiket Pratt & Whitney hajtóművel kérték.

Ugyancsak a CFM LEAP-1A hajtóművét választotta korábban megrendelt 35 darab A320neo repülőgépéhez az indonéz Garuda Citilink, mely szintén az elmúlt napokban vette át első új generációs keskenytörzsűjét.

Az A320neo család tagjaiból január végégi összesen 5069 darab kelt el.

Amint arról korábban beszámoltunk, a repülőgépcsalád legnagyobb befogadóképességű tagja, az A321neo CFM LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt változata március elsején kapta meg az amerikai és euróőai légügyi hatóságoktól a kereskedelmi forgalomba állításhoz szükséges légialkalmassági bizonyítványt. A Pratt & Whitney hajtóművekkel felszerelt A321neo típus pedig 2016. december közepén szerezte meg az európai és amerikai légügyi hatóságok (EASA és FAA) által együttesen kiadott légialkalmassági engedélyt.

Így készült a Garuda Citilink első A320neója

Forrás: Airbus