A Thomas Cook-csoport megszünteti együttműködését a Laudamotionnel, miután a Ryanair megszerezte az induló osztrák cég többségi tulajdonrészét.

Niki Lauda az első Laudamotion Bécs-Düsseldorf damójáratán bejelenti a Ryanair-felvásárlást. (Fotó: Laudamotion)

A német nyaraló-charterjáratokra specializálódott Thomas Cook azután jelentette be, hogy felbont minden együttműködést az egykori Air Berlin-leány osztrák Nikiből felélesztett Laudamotionnel, hogy annak vezetője, Niki Lauda eladta a cég részvényeinek 75%-át a Ryanairnek.

A Thomas Cook-csoport azon utasait, akiknek eddig valamely Laudamotion járatra volt foglalásuk, a cégcsoporton belüli jegyátírással a Condor járataira helyezik át.

Arról nincs információ, hogy a Thomas Cook által a Laudamotion járatain már jóval korábban megvásárolt székkontingensek sorsa mi lesz.

A Thomas Cook még az idei nyári időszak alatt teljes mértékben eltávolítja foglalási rendszeréből és menetrendjéből az osztrák cég járatait.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A német utazási konszern döntése nem véletlen, hiszen a Ryanair éppen a Laudamotion segítségével próbálja erősíteni pozícióit a német, osztrák és svájci piacokon, nem csak a low-cost, hanem a szabadidős járatok szegmensében. Ezt jól tükrözi, hogy a Laudamotion március végén bejelentett tervei szerint az osztrák cég Bécsben és Berlinben négy-négy, Düsseldorfban hat, Zürichben kettő, Köln, Frankfurt, München, Nürnberg és Stuttgart repülőterein egy-egy repülőgépet állomásoztat már idén.

A berlini bázis június 1-től kezdi meg működését, ahonnan 17 nyaraló célállomásra indulnak járatok, köztük Barcelona, Brindisi, Korfu, Faro, Fuerteventura, iraklió, Ibiza, Kos, Lanzarote, Las Palmas, Malaga, Milánó Malpensa, Palma de Mallorca, Pula, Rodosz, Rijeka és Tenerife felé. Ez pedig nem csak a Lufthansa, hanem a Thomas Cook számára is konkurenciát jelent.

Közösen nyertek a britek ellen

Az egykori autóversenyző legújabb légitársaságának többségi tulajdonrésze még a cég tényleges működésének elindulása előtt került az ír ultra low-cost cég kezébe (első körben 24,9%, majd az üzlet hatósági jóváhagyást követően 75%).

A cég elnöke Niki Lauda maradt, ő felelős azért, hogy a cég stratégiája szerint sikeres osztrák low-cost légitársasággá váljon, emellett továbbra is birtokolja a cég 25%-át. Egyes osztrák és német lapok egyenesen a Ryanair strómanjának nevezték Laudát a tranzakciót követően.

Mint arról beszámoltunk, a tavaly októberben bekövetkezett Air Berlin-csőd után csődeljárás alá vont Nikit az utolsó pillanatban vette meg meg Niki Lauda közösen a Thomas Cookkal. Akkor nagy harc folyt a cég maradékáért, a Lufthansa mellett az Aer Lingust és British Airwayst is tulajdonló IAG is bejelentkezett az osztrák légitársaságért.

Végül március 25-én, harminckét menetrend szerinti, főképp nyaralócélpontokra közlekedő útvonallal indult újra a légitársaság, emellett pedig megtartotta az elődcég fő profilját, a nyaraló-charterjáratok teljesítését is.

A légitársaság jelenleg kihasználatlan kapacitásait a német Eurowings számára adja bérbe wet-lease alapon.