A következő évtizedben Szibéria és a távol-keleti régió legnagyobb légitársaságává akar válni az orosz Yamal Airlines, ehhez pedig főképp hazai gyártású gépek üzembe állítását tervezi.

A következő években nagyot növekedne, és2028-30-ig a szibériai és a távol-keleti régió vezető regionális fuvarozójává szeretne válni a szalehardi bázisú regionális légitársaság –  erről Dimitry Kobylkin, a Yamalo-Nenets Autonóm Körzet kormányzója beszélt nemrég.

„Jelenleg számos orosz, főképp Szibériában és a Távol-Keleten fekvő várossal tárgyal a Yamal a járatnyitásról” – mondta el a kormányzó.

Forrás: Wikimedia Commons

Az orosz vezetés részben azért ápol jó kapcsolatot a Yamal Airlines-szal, mert a cég az igencsak nehezen fogyó Szuhoj Superjet SSJ-100 típus egyik nagy megrendelője.

A légitársaság csak az idei év végéig nyolc ilyen gépet vesz majd át a gyártó SCAC-tól. Ez az idén várhatóan legyártásra kerülő Superjetek mintegy ötöde.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezzel a Yamal Szuhoj-flottája huszonöt gépesre hízik majd, és a tervek szerint a jövőben még több ilyen gépet üzemeltetnek majd.

A cég emellett Airbus A320-as és A321-es gépeinek leváltását is tervezi, szintén orosz gyártású MSz-21-300-asra. Bár ebben az ügyben konkrét vásárlási szándékot még nem jelentett be, valószínűsíthető, hogy három A321-esét, és nyolc A320-asát hasonló nagyságrendű MSz-21-esekkel váltja majd a cég – amennyiben nem tervez hosszabb távú járatokat indítani a mostaniaknál.