Miután félretették az ellenségeskedést és code-share megállapodást kötöttek, a Lufthansa és az arab emírségekbeli Etihad még szorosabb szövetséget köthet. Információk szerint a fedélzeti ellátás – catering –, a karbantartás és bizonyos biztonsági eljárások tekintetében születhet megállapodás a közeljövőben.

A Lufthansa első Airbus A350-900-asa (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

A Lufthansa első Airbus A350-900-asa (Fotó: Airbus)

Egy meghívó szerint szerdán tart közös sajtótájékoztatót az abu-dzabi székhelyű Etihad-csoport vezetője, James Hogan és a Lufthansa-főnök Carsten Spohr – írja az aero.de.

A német portál a Bloomberg hírügynökség információira hivatkozva arról is beszámol, hogy vélhetően szoros együttműködésről szóló megállapodást jelentenek be.

Névtelenséget kérő források azt mondják, hogy a fedélzeti ellátás (a catering), a repülőgép-karbantartás, valamint bizonyos régiókban a biztonsági eljárások közös intézése lehet a megállapodás része.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tárgyalások még zajlanak, így nem tudni, szerdán már bejelentik-e az üzletet, vagy csak részleteket árulnak el a tervezett együttműködésről.

Az elmúlt években egymással hadakozó cégek decemberben közeledtek először, amikor code-share megállapodást kötöttek. Ennek értelmében az Abu-Dzabi és Frankfurt, illetve München közötti Etihad-járatokra felkerül a Lufthansa járatszáma, cserébe pedig a német légitársaság Frankurtból Rio de Janeiróba, illetve Bogotába közlekedő útvonalaira az Etihad kódja.

Az Etihad Boeing 787-9-ese az új festésmintában (Fotó: Boeing) | © AIRportal.hu

Az Etihad Boeing 787-9-ese az új festésmintában (Fotó: Boeing)


A Lufthansa vezetője már akkor úgy fogalmazott, hogy el tudják képzelni, a jövőben az együttműködés más területekre is kiterjed – emlékeztet a német portál. James Hogan pedig arról szólt, hogy Németország az Etihad stratégiailag fontos piaca, és valóban elképzelhető a közeledés.

Azt azonban a napokban mindkét fél cáfolta, hogy a két vállalatóriás fuzionálna, bár szóltak erről pletykák. Az viszont biztossá vált, amelyről szintén érkeztek korábban hírek: James Hogan több mint tíz év után távozik az Etihad-csoport és a légitársaság éléről. Az információk szerint azért, mert az arab holding európai befektetései – Airberlin, Alitalia – igen gyengén teljesítenek, állandó pénzügyi problémákkal küzdenek még mindig.