Nem volt könnyű hétvégéje a budapesti Ryanair-utasok egy részének, többeknek ugrott a ciprusi nyaralás, vagy a római vakáció, de Stanstedre sem volt könnyű eljutni szombaton és vasárnap. 

Fotó: AIRportal.hu

Nem indult el Budapestről az ír diszkont légitársaság Paphosba közlekedő, FR3330 járata szombaton reggel 06:20-kor, majd nem szállt fel 13:15-kor az FR8417 számú Rómába, és a 15:35-ös FR8446 számú London-Stanstedre induló járat sem.

A járattörlési hullám vasárnap reggel is folytatódott, nem tudott elindulni 06:30-kor az FR8354-es, stanstedi járat sem.

Olvasónk arról számolt be az AIRportalnak, hogy barátai utaztak volna szombaton reggel Paphosba, de a Ryanair minden előzetes értesítés nélkül törölte járatot. A járattörlést ciprusi rossz időjárással magyarázták, bár ezt az időjárási adatok és a cipruson tartózkodó más utasok beszámolói szerinte nem támasztották alá.

Az utasok a nem megfelelő tájékoztatásra panaszkodtak, valamint, hogy lehetetlen elérni a légitársaság ügyfélszolgálatát.

Néhányan, akik hamar kapcsoltak és volt rá anyagi lehetősége, a másnap induló Wizz Air járatra vásároltak jegyet – utolsó pillanatban – sok százezer forintért, többen pedig busszal utaztak Kolozsvárra, hogy onnan tudjanak elrepülni a Cipruson lefoglalt nyaralásra.

A szombati további járattörlések (Róma, Stansted) kapcsán a HVG-nek egy olvasó arról számolt be, hogy “rengeteg ideges és síró ember volt, és teljes fejetlenség … a 13:15-kor induló londoni járatról csak délután 2-kor közölték, hogy törölve, addig csak annyit írtak ki, hogy késik, majd hogy többet, és hogy még többet késik.” Egy másik utas arról számolt be a lapnak, hogy egy Celebis földi kiszolgáló dolgozó “lapokat osztogatott nekik, amelyből kiderül, hogy mik a jogaik egy ilyen helyzetben. A Ryanair standjánál annyira hosszan kígyózott a sor, hogy azt inkább nem várták ki.

A Ryanair Facebook bejegyzésében a stanstedi járattörlések okaként a London környékén uralkodó viharos időjárást jelölte meg.

A szombati Budapest – Paphos és Budapest – Róma járatok törlésének hátterében egyes, nem hivatalos információk szerint az egyik budapesti bázisú Boeing 737-800-as meghibásodása állhat.

A járattörlés konkrét (és hivatalos) oka az utasok által kérhető kártérítés miatt fontos tényező, ugyanis míg az időjárási ok vis maiornak minősül, egy műszaki hiba esetén a légitársaságnak az EU jogszabályai szerint kártérítést kell fizetnie az érintett utasoknak.

Hasonló problémák esetén a hálózatos/hagyományos légitársaságok utasai – az esetek többségében – könnyebb helyzetben vannak, hiszen azok a cégek a saját és partner légitársaságok járataival, még ha késéssel is de eljuttatják az utasaikat a célállomásra.

Lazán kapcsolódik a témához, hogy az American is törölte szombati Philadelphia – Budapest járatát. Az amerikai légitársaság Boeing 767-300-as repülőgépe a felszállást követően mintegy 2,5 órával, az újfundlandi Gander térségében felett fordult vissza, feltehetően valamilyen műszaki ok miatt. A légitársaság vasárnap viszont két 767-est is küldött Budapestre.