Az Oroszország feletti átrepülési engedély kiadásának csúszása miatt nem tud elindulni az Air Belgium első járata, az üzemelés indulását több mint egy hónappal elhalasztják.

AZ Air Belgium OO-ABA lajstromjelű Airbus A340-ese Brussel Zaventem repterén (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Az ország légterében végrehajtott rendszeres átrepüléshez és az útvonalon történő kereskedelmi járatüzemeltetéshez ugyanis az orosz hatóságok mindenkori engedélye szükséges, amelynek kiadása viszont nemzetbiztonsági okokra hivatkozva lassú folyamat.

Az Air Belgium belga startup légitársaság első, Brüsszel Charleroi repteréről Hong Kongba repülő járatának indulási dátumát ezért április 30-ról – több mint egy hónappal – június 3-ra kénytelenek halasztani. A járatok Oroszország légterét nem tudják kikerülni, így a cég egyetlen távol-keleti célállomásra sem tud járatot is üzemeltetni.

Az indulás elhalasztásában szerepet játszott az is, hogy a GDS (Global Distribution Systems) repülőjegy-foglalási és disztribúciós rendszerek bevezetése is késik, így a remélt kínai turistacsoportok foglalásai egyelőre elmaradtak.

Az utasokat, akik már vásároltak repülőjegyet a légitársaság valamely érintett járatára, telefonon, vagy e-mailben értesíti a cég, és több lehetőséget is felajánl számukra – írta közleményében a légitársaság.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Első lehetőségként az Air Belgium valamely másik légitársaság Brüsszelből induló járatára történő átfoglalást ajánl.

Az utas elhalaszthatja az utazást és valamelyik június 3-a után induló Air Belgium járatra átfoglalhatja a helyét, kompenzáció mellett.

Amennyiben ezen opciók egyike sem felel meg az utas számára, kérheti a teljes jegyár visszafizetését.

Az Air Belgium második útvonala- ha végre az első is elindul – Brüsszel Charleroi – Wuhan Airport (Kína) között közlekedik majd, a cég jelenlegi várakozásai szerint a járatok júliustól vagy augusztustól indulhatnak.

A legújabb belga startup légitársaság első járatának indulását már többször elhalasztották, az eredeti 2017 októberi dátum helyett 2018 elején már csak március vége volt a céldátum, ami az engedélyek kiadásának lassúsága miatt április végére, most pedig júniusra csúszott.

Az azonban biztosra vehető, hogy az Air Belgium nem a magyar Sólyom Airwayshez hasonló utat jár majd be, a cégben ugyanis tulajdonrészt vásárolt az egyik legnagyobb kínai turisztikai konszern.

A cég flottáját jelenleg két Airbus A340-300-as alkotja, amelyeket márciusban Brüsszel Zaventem repterén festettek át a légitársaság színeire, a gépek bázisa azonban a belvárostól körülbelül egy órányira fekvő Brussels Charleroi diszkont reptér lesz, innen indulnak majd a cég hosszútávú járatai.